شناسهٔ خبر: 20978 - سرویس شرکت‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

رگبار، بارش باران و وزش باد در شمال‌شرق، شرق و مرکز کشور/ وزش باد شدید و طوفان گردوخاک در نیمه شرقی

هوا شناسی - گردو غبار طوفان کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در نیمه شمالی و مرکزی کشور از وزش باد شدید و طوفان گرد و خاک در نیمه شرقی خبر داد.

کبری رفیعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و روزهای آتی گفت: امروز با عبور امواج کم‌دامنه از نیمه‌شمالی کشور، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد را برای شمال‌شرق، شرق، مرکز، دامنه‌های‌البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی پیش‌بینی کرده‌ایم که در ارتفاعات البرز و برخی از مناطق شمال‌شرق کشور، بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز، بیشترین بارش‌ها را در خراسان‌رضوی خواهیم داشت و فردا نیز بارش‌ها، بیشتر محدود به مناطق شمال‌شرق کشور می‌شود. از روز پنجشبنه در اکثر مناطق کشور، آسمانی صاف خواهیم داشت، اما از بعدازظهر پنجشنبه در شمال‌غرب کشور، انتظار بارش‌های پراکنده و وزش باد را داریم.

رفیعی ادامه داد: طی دو روز آینده، وزش باد شدید در شرق کشور پیش بینی شده است که در برخی مناطق می‌تواند با گرد و خاک و کاهش دید افقی همراه باشد. همچنین به علت وزش بادهای شدید، امروز، نیمه‌شرقی خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز نیز مواج خواهند بود. از فردا نیز، روند افزایش دما را در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی کرده‌ایم که روند افزایش دما در سواحل دریای‌خزر قابل‌توجه است.

وی در پایان گفت: تهران آسمانی کمی ابری، در پاره‌ای نقاط رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف خواهد داشت. بیشینه دمای امروز تهران ۱۸ درجه سانتیگراد و کمینه دمای فردا صبح تهران ۹ درجه پیش‌بینی شده است. /