شناسهٔ خبر: 20980 - سرویس استان‌ها

در سیستان و بلوچستان انجام شد

تشکیل اولین جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری پایدار در سال ۹۵ /آغاز غبار زدایی از حاشیه‌نشینی

مجيد روستا اولین جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری پایدار در سال ۹۵ در سیستان و بلوچستان تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، صبح دیروز مورخه ۹۵/۱/۳۰ اولین جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری پایدار در سال ۹۵ با حضور مهندس هاشمی استاندار، دکتر روستا عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، دکتر زهرا اسکندری مدیر کل دفتر طرح و برنامه‌ریزی و بودجه، معاونین استانداری، مهندس مالکی مدیرکل راه و شهرسازی، فرمانداران شهرستان‌ها و دیگر مدیران کل عضو ستاد استانی در محل دفتر جلسات استاندار به ریاست ایشان تشکیل شد.

این جلسه با هدف جمع‌بندی عملکرد ستاد استانی و شهرستانی بازآفرینی شهری پایدار در سال ۹۴، ارائه گزارش عملکرد سال ۹۴ دستگاه‌ها توسط مدیران عضو ستاد و ارائه برنامه پیشنهادی سال ۹۵ توسط اعضاء برگزار شد.

ابتدای جلسه مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی استان به عنوان دبیر جلسه گزارشی از اقدامات سال ۹۴ در ۲۶ بند ارائه کرد که اشاره‌ای به بعضی از موارد به شرح ذیل می‌شود:

ـ برگزاری ۴ جلسه ستاد استانی در سال ۹۴ با ۱۷ مصوبه که در شهرستان‌ها هم این جلسات برگزار شده.

ـ تشکیل کارگروه‌های زیر مجموعه استانی و صدور ابلاغ رئیس و دبیر توسط استاندار .

ـ شروع عملیات آسفالت و بهسازی معابر محله حسین‌آباد و اسلام‌آباد زابل.

ـ پیگیری اختصاص بودجه و تهیه و ارسال مدارک مناقصه به شرکت عمران و بهسازی و اختصاص زمین کتابخانه شیرآباد زاهدان توسط شهرداری به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان.

ـ انعقاد قرار داد با مشاور آرمان شهر در خصوص مطالعات پهنه غربی سکونتگاه‌های زاهدان توسط شهرداری و هماهنگی با مشاور شهر و خانه جهت عدم موازی کاری.

در ادامه بعد از صحبت‌های دیگر اعضاء خصوصاً فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان، روستا در خصوص عملکرد سال ۹۴ و اهداف سال ۹۵ گفت: ما به دنبال یک برنامه‌هایی هستیم که هم، هم‌افزایی منابع و هم‌افزایی انرژی را در تعاملات مدیریت خوب نسبت به مسائل خاص داشته باشیم.

وی افزود: بحثی که ما داریم در دو حوزه باید اقداماتش در دستور کار قرار گیرد یک بحث درمان  است که همین مسائل و انتظاراتی که در خصوص تخصیص منابع به توسعه فضای خدماتی محلات داریم و یک نگاه اصلی نگاه پیشگیرانه و پیشنگرانه نسبت به موضوع است.

روستا بیان داشت: امسال ما  تعیین تکلیف وضعیت زمین و تخصیص بخشی از اراضی دولتی برای ساماندهی اسکان را به جد در دستور کار قرار دادیم و همچنین چابهار و کنارک عین پیچ و مهره در حوزه اسکان عمل می‌کنند و در کنار هم باید دیده شوند.

در پایان استاندار مطالب و نظرات خود را در خصوص ستاد بازآفرینی پایداری شهری با طرح این موارد بیان نمود:

هدف من در شهرستان‌ها حضور در محله‌های هدف و شنیدن صدای مردم است همدردی در مشکلات آنها که باعث محبت بین مردم و مسئولین می‌شود و همراه شدن با  آنها معنویت کار را بالا و میزان مشارکت بیشتر خواهد شد. 

ـ امسال آغاز غبار زدایی از حاشیه‌نشینی است.

ـ طرح‌هایی چون مدرسه، کتابخانه و مبلمان شهری و ... در تخصیص در اولویت قرار دارند.

ـ رفتار پروژه محوری در بحث بهسازی بافت حاشیه شهری و مقاوم‌سازی و منابع مشارکتی داشته باشیم.

ـ تشکیل کارگاه‌های آموزشی جهت مشارکت حداکثری مردم در تحول بنیادی.

ـ موانع قانونی را آسیب‌شناسی کنیم تا در امر حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده روان شویم.

ـ نقش نهادهای اجتماعی را باید قوی بداریم و اعتماد را شکل دهیم.

ـ به کاربری‌هایی که محیط زیست انسانی مربوط می‌شود بیاندیشیم.

قبل از تشکیل جلسه روستا، دکتر کرد معاون امور عمرانی استانداری، مهندس مالکی و هیئت همراه، فرماندار و شهردار زاهدان از بافت‌های فرسوده شهری خانه ملک و محله‌های هدف بازدیدی به عمل آورند.