شناسهٔ خبر: 21009 - سرویس استان‌ها

رئیس جمهوری در جمع مردم سمنان خبر داد:

اقتصاد مقاومتی مبنای برنامه‌های سال ۹۵ دولت است/ برجام یک افتخار حقوقی و تاریخی است / آغاز ساخت خط آهن برقی تهران مشهد به زودی/ ساخت خط آهن حومه‌ای تهران گرمسار در آینده نزدیک

حسن روحانی رئیس جمهوری در سفر استانی به سمنان با اشاره به اینکه در حوزه راه‌آهن حرکت‌های بسیار خوبی در سال جاری و سال آینده پیش رو داریم گفت: برقی کردن خط آهن تهران ـ مشهد در بخش‌های مختلف در دستور کار است و برای این طرح با ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری به توافق رسیده‌ایم و به زودی کار آن آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه ۳۱ فروردین) در سفر استانی به سمنان در جمع مردم مرکز این استان گفت: ‌معنای اقتصاد مقاومتی این است که سرمایه خارجی وارد کشور شود و خوشبختانه از آغاز امسال فعالیت‌های خوبی شروع شده و حرکت پرشتابی برای تقویت و برقراری روابط اقتصادی با کشورها پیش رو داریم.

رئیس جمهوری ادامه داد:‌ در حوزه راه‌آهن حرکت‌های بسیار خوبی در سال جاری و سال آینده پیش رو داریم و برقی کردن خط آهن تهران ـ مشهد در بخش مختلف در دستور کار است. این طرح با ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری به توافق رسیده و به زودی کار آن آغاز خواهد شد.

وی افزود:‌ در حوزه راه‌آهنِ تهران به حومه، فعالیت‌هایی برای خط آهن تهران ـ ورامین ـ‌ پیشوا ـ گرمسار انجام شده و این طرح تا چند ماه آینده عملیاتی خواهد شد.

روحانی با اشاره به لزوم جذب سرمایه‌های خارجی و داخلی در بخش‌های مختلف که یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی است، گفت: ‌در این حوزه نیز قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود استان سمنان را از استان‌های راهبردی ایران دانست و اظهار کرد: سمنان ‌چهارراه بزرگ اقتصادی شمال به جنوب و شرق به غرب است و برای آن در سفر دولت تصمیمات خوبی اتخاد کرده‌ایم.

وی اتصال سمنان به فیروزکوه،‌ گرمسار به سیمین‌دشت و سپس فیروزکوه و شاهرود به شمال را از برنامه‌های مهم دولت در سفر به سمنان دانست که در این سفر راه دامغان ـ معلمان و جندق و چهاراه راهبردی باید جایگاه خود را بیابد و دولت در زمینه حمل و نقل تصمیم‌گیری‌های خوبی داشته است.

روحانی گفت:‌ ۳۵۰ میلیارد تومان به حمل و نقل استان سمنان در سفر دولت اختصاص پیدا کرده است که طرح‌های آن در سال‌های ۹۵ و ۹۶ عملیاتی خواهد شد.

وی همچنین آب را یکی از مسائل مهم استان سمنان و بسیاری از نقاط کشور دانست و تصریح کرد: ‌بارندگی‌های استان سمنان در طول سال ۱۳۰ میلی‌متر و بسیار کم است و بخش‌های صنعت،‌ کشاورزی و شرب به آب نیاز دارند و باید در این حوزه اقدامات مؤثری انجام شود.

وی با بیان اینکه چند طرح در حوزه تأمین آب مد نظر دولت است، گفت:‌ تعدادی از این طرح‌ها سریع‌تر اجرایی می‌شود که بخشی از آن، سدسازی است؛‌ سد مشترک بین استان‌های مازندران و سمنان احداث می‌شود که بخشی از آب آن به سمنان خواهد آمد.

گفتنی است رئیس جمهور به همراه تعدادی از اعضای هیئت دولت صبح امروز برای دیدار با مردم استان سمنان و افتتاح چند طرح عمرانی در این استان، برای نخستین بار در یک سفر استانی با قطار به سمنان رفت و در ایستگاه راه‌آهن این شهر مورد استقبال نماینده ولی فقیه و استاندار سمنان قرار گرفت.