شناسهٔ خبر: 21039 - سرویس استان‌ها

مدیركل راه و شهرسازی خراسان شمالی:

۲۰ کیلومتر از محور بجنورد- جنگل گلستان تا پایان خردادماه زیر بار ترافیک می‌رود

علی اصغر بدیعی مقدم مدیركل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۲۰ کیلومتر از محور بجنورد- جنگل گلستان تا پایان خردادماه زیر بار ترافیک می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی خراسان شمالی علی‌اصغر بدیعی مقدم گفت: طول این محور ۱۴۰ کیلومتر است که براساس برنامه‌ریزی انجام شده در صورتی که با مشکل اعتباری مواجه نشویم تا پایان تیرماه سال ۹۶ این پروژه به اتمام می‌رسد این محور در پنج قطعه اجرایی می‌شود که هم اکنون پیمانکاران در چهار قطعه در حال فعالیت هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: پروژه چهار بانده کردن محور بجنورد – جنگل گلستان ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که قطعه بجنورد-کریک به طول ۲۴.۳ کیلومتر ۷۲ درصد پیشرفت دارد؛ قطعه کریک-چمن بید به طول ۴۱ کیلومتر ۳۰.۹۵ درصد پیشرفت، قطعه چمن بید به رباط با ۲۴ کیلومتر طول ۶۶.۵ درصد پیشرفت و قطعه رباط به چشمه خان به طول ۲۴ کیلومتر ۵۷.۳ درصد پیشرفت دارد و قطعه چشمه خان به جنگل گلستان نیز به طول ۱۵ کیلومتر در مرحله تجهیز کارگاه است.

جاده بجنورد به جنگل گلستان یکی از پرترددترین محورهای مواصلاتی خراسان شمالی و یکی از مهم‌ترین محورهای حادثه‌خیز است و همه ساله میلیون‌ها مسافر و زائر از آن عبور می‌کنند.