شناسهٔ خبر: 21041 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد:

بارندگی‌های اخیر بیشترین خسارت را به بخش مسکن لرستان زد

بازدید معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیلاب در بخش‌های مختلف کشور، بیشترین خسارت در بخش مسکن در استان لرستان و در اراضی کشاورزی در استان خوزستان به وقوع پیوسته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، عزیزالله مهدیان روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان دورود افزود: کارشناسان بنیاد مسکن باید هرچه سریعتر نسبت به برآورد میزان خسارات وارده به بخش مسکن در شهر و روستاهای این استان اقدام کنند تا کار بازسازی آغاز شود.

وی بیان کرد: در سیلاب لرستان خانه‌هایی که چند سال قبل به دلیل وقوع زلزله مهیب دشت سیلاخور بازسازی شدند آسیبی ندیدند و بیشتر خسارت‌ها به خانه‌هایی که هنوز بازسازی نشده‌اند وارد شده است.

وی همچنین تصریح کرد : مردم لرستان باید با استفاده از این فرصت هرچه سریعتر با دریافت تسهیلات مورد نیاز نسبت به بازسازی اماکن مسکونی خود اقدام نمایند تا در صورت وقوع این گونه حوادث متحمل خسارات کمتری شوند.

در جریان بازدید معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور از تعدادی از روستاهای بخش مرکزی و بخش سیلاخور دورود ،مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان و جمعی از مسئولان شهرستان حضور داشتند.

قطع راه ارتباطی ۸۰ روستا، آب‌گرفتگی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن شهری و روستایی، تخریب زیر ساخت ۷۰ روستا، تخریب ۱۰۰ دهنه پل، خسارت سنگین به ۳۰ کیلومتر راه اصلی و ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی، قطع آب ۱۴۳ روستا و شهر پلدختر، خسارت دو هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی و انسداد برخی محورهای جاده‌ای و ریلی استان از آثار بارندگی‌های شدید و وقوع سیل در استان بود./