شناسهٔ خبر: 21053 - سرویس ریلی

مدیرکل راه آهن شرق:

رشد ۳۵ درصدی حمل زغال‌سنگ در راه‌آهن‌شرق

محمد ابراهیم اقبالی نیا مدیر کل راه آهن شرق گفت: حمل زغال‌سنگ توسط راه آهن شرق در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال ۱۳۹۳از رشد ۳۵ درصدی برخوردار بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ محمد ابراهیم اقبالی گفت: در سال گذشته توسط این اداره کل ۳۲۶ هزار و ۴۰ تن زغال‌سنگ حمل شده است که نسبت به سال ۱۳۹۳ که ۲۴۱ هزار و ۵۰۵ تن بوده ۳۵ درصد رشد دارد.

وی افزود: درآمد حمل زغالسنگ نیز در این مدت ۴۳ درصد رشد داشته است.

مدیر کل راه آهن شرق ادامه داد: علی رغم رکود بازار حمل مواد معدنی با پیگیری های انجام شده و تعدیل های لازم در تعرفه های ریلی و برگزاری جلسات مختلف بازاریابی ریلی با صاحبان کالا و صاحبان معادن و صنایع این اداره کل توانسته است در این شرایط سه میلیون و ۳۰۵ هزار و ۸۱۴ تن بار حمل کند.

وی حمل بارهای حجیم، حمل سبز، ایمنی بالا و کاهش ترافیک جاده ای را از مزایای حمل و نقل ریلی برشمرد.

اقبالی گفت: تن کیلومتر ناخالص در سال گذشته با تناژ شش میلیارد و ۷۶۴ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۳۹۰ تن کیلومتر نسبت به سال ۱۳۹۳ با تناژ شش میلیارد و ۲۷۲ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۳۸۰ تن کیلومتر هشت درصد رشد داشته است.

وی افزود: در سال ۱۳۹۴ تن کیلومتر خالص بار حمل شده نیز سه میلیارد و ۷۳۲ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۴۰۰ تن کیلومتر بوده است که نسبت به سال۱۳۹۳ با سه میلیارد و ۴۹۰ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۶۵ تن کیلومتر هفت درصد رشد داشته است.

اداره کل راه آهن شرق با حدود ۱۰۰۰ کیلومتر  بزرگترین منطقه ریلی کشور است که با قدمت کم توانسته است در بین مناطق ۱۹ گانه ریلی کشور رتبه سوم بارگیری را از آن خود کند.