شناسهٔ خبر: 21079 - سرویس وزارتی

برگزاری جشن میلاد امیرالمؤمنین (ع) در وزارت راه و شهرسازی

برگزاری جشن میلاد حضرت علی(ع) در وزارت راه و شهرسازی مراسم روز بزرگداشت سیزدهم رجب المرجب روز میلاد مولود کعبه علی (ع) در وزارت راه و شهرسازی با حضور کارمندان این وزارت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جشن میلاد با سعادت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) بعدازظهر امروز (چهارشنبه ۱ اردیبهشت) و پس از اقامه نماز ظهر در نمازخانه وزارت راه و شهرسازی با حضور فرمانده مرکز مقاومت بسیج شهید کلانتری (وزارت راه و شهرسازی) و سیدحسین میرشفیع معاون راه روستایی این وزارت برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام علی پرتوی امام جماعت وزارت راه و شهرسازی و عضو شورای فرهنگی این وزارت با اشاره به عظمت و بزرگی روز میلاد امیرالمؤمنین (ع) و اهیمت آن برای شیعیان، گفت: همواره در آموزه‌های دینی ما و در دستوراتی که از ائمه معصومین (ع) به ما رسیده بر بزرگداشت سیزدهم ماه رجب المرجب تأکید زیادی شده است.

عضو شورای فرهنگی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به شخصیت والای حضرت علی (ع) چه نزد پروردگار و چه نزد رسول گرامی (ص) که همواره در رکاب آن حضرت به حفظ دین مبین اسلام پرداخت و جان خویش را فدای حفظ دین کرد، افزود: امیرالمؤمنین (ع) در طول کمتر از پنج سال خلافت و زمامداری امور مسلمانان ارزش‌های دینی را حفظ و تعالی بخشید و سخنان ارزشمن آن حضرت در نهج‌البلاغه در دسترس ماست و می‌توانیم با بهره‌برداری از این سخنان گران‌سنگ، چراغ راه آینده خویش را روشن کنیم و گفتار و کردار حضرت علی (ع) را الگوی زندگی شخصی، خانوادگی و اجتماعی خود قرار دهیم.

در بخش دیگری از این برنامه یکی از مداحان اهل بیت (ع) عصمت و طهارت به ذکر مناقب امیرالمؤمنین علی (ع) پرداخت و در پایان نیز به سه تن از همکاران مرد وزارت راه و شهرسازی که یکی از نام‌ها یا القاب حضرت علی (ع) ‌را دارا هستند و همچنین به سه تن از همکاران خانم این وزارت که یکی از القاب حضرت فاطمه زهرا (س) را دارند، به قید قرعه هدایایی داده شد. حاضران پس از این مراسم، نماز عصر را به امامت حجت‌الاسلام پرتوی اقامه کردند./