شناسهٔ خبر: 21092 - سرویس جاده‌ای

حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

توافق اوليه تأسيس كريدور خليج‌فارس-دريای سياه/ کمبود بار مشکل اصلی حمل و نقل/ تمایل آلمانی‌ها برای فروش دستگاه‌های حفر تونل از طریق فاینانس/ صادرات ۶۰ ميليون و ۱۱۴هزار تن كالا از مرزهای كشور در سال ۹۴

آزادراه کرج قزوین توافق اوليه تأسيس كريدور خليج‌فارس-دريای سياه، کمبود بار مشکل اصلی حمل و نقل، تمایل آلمانی‌ها برای فروش دستگاه‌های حفر تونل از طریق فاینانس و صادرات ۶۰ ميليون و ۱۱۴هزار تن كالا از مرزهای كشور در سال ۹۴ از مهمترین اخبار حوزه جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ مهمترین اخبار حوزه جاده‌ای به شرح زیر است:

عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان

پدیده پرتردد راهیان نور و تردد سنگین اربعین می‌طلبد که با هم‌افزایی و هماهنگی میان دستگاه‌ها اقدامات لازم را برای بهبود شرایط فراهم کرد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی

۹۰ درصد مسیر راهیان نور دارای زیرساخت مناسب ریلی است. در ایام اربعین نیز می‌توان از ظرفیت قطارهای فوق‌العاده برای این ایام استفاده کرد و حجم ناوگان ریلی را افزایش داد

فرامرز مداح مدیركل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

در ۱۲ ماهه سال ۹۴، در مجموع۳۷ میلیون و ۴۸۹هزار تن كالاهای نفتی و غیرنفتی از مرزهای زمینی و آبی وارد و ۶۰میلیون و ۱۱۴ هزار تن كالا از مرزهای كشور صادر شده است، كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میزان واردات ۴/۱۵ درصد كاهش و میزان صادرات ۷/۱ درصد افزایش داشته است.

جواد هدایتی مدیركل دفتر آمار، ایمنی و ترافیك سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

در ایام طرح نوروزی سال ۹۵، تعداد مراجعان به مراكز معاینه فنی خودروهای سنگین بالغ بر۵۳ هزار و ۱۹۱ بوده كه نسبت به نوروز سال ۹۴ از رشد ۸۶ درصدی برخوردار است.

علی نورزاد مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور

در بازدیدم از نمایشگاه ماشین آلات راهسازی مونیخ، شرکتهای مهمی که صاحب دستگاههای حفر تونل TBM هستند، برای فروش این دستگاه ها به روش فاینانس ابراز تمایل کردند.

عبدالهاشم حسن‌نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

محور هراز مشکل انسداد نداشت٬ به علت بارندگی‌های شدید اخیر سنگ‌های بالادست جاده در برخی مقاطع لق شدند و نیاز به لق‌گیری داشتند در غیر این صورت احتمال آنکه از کوه سرازیر شوند خیلی زیاد بود بنابراین در هماهنگی با پلیس راه 30 و 31 فروردین محور هراز بسته شد و راهداران سنگ‌های لق شده را از محدوده جاده خارج و امنیت عبور و مرور را تأمین کردند.

سیدحسین میرشفیع معاون راه روستایی

در سیلاب‌ها و بارش‌های اخیر حدود ۱۲۰ راه روستایی مسدود شد. در استان خوزستان حدود ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی خسارت دیده و در استان ایلام خسارت به صورت مقطعی بوده اما در استان لرستان به دلیل بالا بودن حجم کار و پراکندگی روستاها هنوز تخمین خسارت معلوم نیست.

مهدی حیدری سرپرست دفتر مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها وزارت راه و شهرسازی

۵ میلیون و ۸۰۰هزار تردد نوروزی در 17 آزادراه مشارکتی کشور انجام شد. براساس تردد به ثبت رسیده مشهد-باغچه پرترددترین و كاشان – نطنز – اصفهان کم‌ترددترین آزادراه مشارکتی در ایام نوروز بودند.

غلامحسین دغاغله مدیرکل حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

تعداد ناوگان حمل و نقل باری کشور در ۵ سال اخیر ۲۰۰ درصد افزایش داشت حال آنکه عرضه بار در این مدت رشد ۴۰ درصدی را تجربه کرد. کامیون‌داران در خیلی مسیرها با کرایه سال ۹۰ حمل بار می‌کنند در واقع کمبود بار مشکل اصلی حمل و نقل کشور است.

محمدجواد عطرچیان مدیركل‌ دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

نخستین نشست كارشناسی بررسی پیش‌نویس موافقتنامه تأسیس كریدور خلیج‌فارس ـ دریای سیاه در محل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد.

داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

تفاهم‌نامه بهره‌برداری و استفاده از ۶۹ سامانه هواشناسی جاده‌ای بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و سازمان هواشناسی به امضا رسید.

داود پرهیزگار رئیس سازمان هواشناسی کشور

بر اساس تفاهم‌نامه امروز بین سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و همچنین سازمان هواشناسی کشور قرار است یک کار مطالعاتی با همکاری پژوهشگاه سازمان هواشناسی برای نقشه‌برداری و مکان‌یابی ایستگاه‌های هواشناسی برای ۷ محور هراز، فیروزکوه، تهران-کرج-چالوس، کرج-قزوین-رشت، قزوین-زنجان-تبریز، سمنان-دامغان و بجنورد-اسفراین انجام شود تا بتوانیم شبکه هواشناسی جاده‌ای را افزایش دهیم.