شناسهٔ خبر: 21101 - سرویس مسکن و شهرسازی

با حضور ۱۰ شركت خارجی آغاز شد

دومین نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته در تهران

نمایشگاه ساختمان دومین نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته با حضور انبوه سازان و تولیدكنندگان مصالح ساختمانی از ۱۷۰ شركت داخلی و ۱۰ شركت خارجی امروز (پنج شنبه ۲ اردیبهشت) در محل مصلای تهران آغاز بكار كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دومین نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته با حضور انبوه سازان و تولیدكنندگان مصالح ساختمانی از ۱۷۰ شركت داخلی و ۱۰ شركت خارجی امروز (پنج شنبه ۲ اردیبهشت) در محل مصلای تهران آغاز به كار كرد.

در این نمایشگاه ۱۰ شركت خارجی از كشورهای آلمان، فنلاند، تركیه، روسیه و آمریكا حضور دارند و در حاشیه این نمایشگاه، نخستین همایش راهكارهای اجرایی اقتصاد مقاومتی در صنعت ساختمان نیز برگزار می شود.

دستیبابی به اقتصاد دانش بنیان، ارتقا بهره وری در حوزه ساخت و ساز و مدیریت مصرف انرژی در ساختمان ها باهدف جلوگیری از هدر رفت انرژی در آنها، از اهداف برگزاری این نمایشگاه بیان شده است.

ایجاد بسترهای لازم برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در صنعت ساختمان، حركت در مسیر توسعه اقتصادی صنعت ساخت و ساز و معرفی‌ آخرین توانمندی ها و فناوری‌ها در عرصه صنعت ساختمانی و صنایع وابسته، از مهمترین محورهای برگزاری این نمایشگاه است.

مدیر دومین نمایشگاه ساختمان و صنایع وابسته در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: حضور و رقابت شركت های ساختمانی و پیمانكاری در یك نمایشگاه منجر به رقابتی شدن قیمت های مصالح ساختمانی می شود.

«مهدی نیكودست» با بیان اینكه عرضه مصالح ساختمانی با قیمت های رقابتی در كاهش قیمت های ساخت وساز بسیار تاثیرگذار است، افزود: با كاهش قیمت ها، زمینه های رونق بخش مسكن نیز در كشور فراهم می شود.

در این نمایشگاه انواع تجهیزات و ماشین آلات ساختمانی، سیستم های سرمایشی و گرمایشی، محصولات نماهای داخلی و بیرونی ساختمان ها، مصالح و سنگ‌های ساختمانی، انواع پوشش‌های سقف و دیوار، كاشی، سرامیك، پاركت و پوشش‌های كف، انواع لوازم و تجهیزات برق و روشنایی، تاسیسات، لوله، اتصالات و شیرآلات، در و پنجره، ابزار و یراق، رنگ، چسب، رزین و عایق، آسانسور و بالابرها از سوی شركت های داخلی عرضه شده است و ۱۰ شركت خارجی نیز در زمینه در و پنجره، دكوراسیون، معماری و فناوری های نوین، آخرین دستاوردهای خود را در صنعت ساختمان ارائه كرده اند.

این نمایشگاه از دوم تا پنجم اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) میزبان علاقه مندان است و همزمان با آن نخستین همایش راهكارهای اجرایی اقتصاد مقاومتی در صنعت ساختمان برگزار می شود.