شناسهٔ خبر: 21162 - سرویس استان‌ها

در حاشیه نشست ستاد بازآفرینی محلات هدف بوشهر اعلام شد

پذیرش دانشجو در دانشکده معماری بوشهر از اول مهرماه/ راه‌اندازی دانشکده معماری بوشهر با هزینه ۱۱ میلیارد تومانی

فرزاد رستمی مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان بوشهر گفت: با تکمیل فاز نخست دانشکده معماری بوشهر که مراحل نهایی کار آن در حال انجام است، در سال تحصیلی آینده از اول مهرماه، پذیرش دانشجو در این دانشکده آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان بوشهر، فرزاد رستمی صبح امروز در حاشیه نشست ستاد بازآفرینی محلات هدف بوشهر در جمع خبرنگاران در ارتباط با آخرین وضعیت دانشکده معماری بوشهر گفت: مراحل نهایی فاز نخست دانشکده معماری در حال سپری شدن است و فاز اول این دانشکده برای سال تحصیلی آینده افتتاح خواهد شد.

وی بیان داشت: تاکنون ۱۱ میلیارد تومان برای ساخت این دانشکده هزینه شده و حدود ۳ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای تکمیل فاز نخست تا آغاز سال تحصیلی آینده نیاز داریم.

رستمی با اشاره به نشست ستاد بازآفرینی محلات هدف بوشهر گفت: هدف ما از این نشست ساماندهی ارائه خدمات مختلف در بافت تاریخی بوشهر بود و به دنبال این هستیم تا از جزیره‌ای عمل کردن در برخی محلات جلوگیری کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر بیان داشت: هم‌اکنون این اداره کل ۲ پروژه بهسازی میدان جمعه و اتصال میدان شنبدی به میدان جمعه را اجرا خواهد کرد و برای این دو پروژه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود.

وی افزود: مشکل اصلی در بافت تاریخی بوشهر این است که متولی اصلی آن معلوم نیست و هدف ما از این نشست نیز این است که مدیریت واحدی برای بافت داشته باشیم.

رستمی گفت: شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی استان در بافت قدیم بوشهر شامل ۳ هزار متر در محل شنبدی و ۱۱۰۰ متر نیز در محله کوتی تملک کرده و هدف این تملک نیز اجرای طرح‌های فرهنگی، تفریحی، ورزشی و ... در بافت تاریخی بوشهر است.