شناسهٔ خبر: 21176 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی فارس:

علت تمام تصادفات ایام نوروز عامل انسانی بوده است

خداداد مقبلی مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: در تصادفات جاده‌ای ایام نوروز در استان فارس، جاده هیچ نقشی نداشته و علت تمام تصادفات با کارشناسی پلیس خطای انسانی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، خداداد مقبلی مدیرکل راه و شهرسازی فارس در جلسه شورای اداری شهرستان استهبان گفت: باید روی فرهنگ ترافیک جامعه بسیار کار شود.

وی افزود: سالانه ۱۲ هزار میلیارد تومان صرف هزینه تصادفات می‌شود و چند نسل درگیر عواقب ناشی از تصادفات می‌گردند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با اشاره به نقش موثر تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی در فرهنگ‌سازی و کاهش تصادفات و تلفات گفت: استانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، آموزش و پرورش، پلیس راه، صدا و سیما، وزارت علوم و حوزه‌های فرهنگی و ائمه جمعه می‌توانند در کاهش میزان تصادفات کمک کنند و تصادفات و تلفات را به حداقل برسانیم.

مقبلی در خصوص امکانات و تجهیزات بعضی از دستگاه‌ها افزود: امکانات و تجهیزات از ۲۰ سال پیش تاکنون بسیار افزایش یافته و تجهیز شده اما هنوز مطلوب نیست بدلیل اینکه بعضی از مصدومین در حین انتقال از سر صحنه تصادف تا مراکز درمانی بعلت بعد مسافت و کمبود امکانات جان خود را از دست می‌دهند.

وی اظهار امیدواری کرد که خداوند توفیق عنایت فرماید تا بتوانیم در تمام حوزه‌ها و مسئولیت‌های خود به نحو شایسته و درست انجام وظیفه نماییم و خدمتگزار خوبی برای ملت باشیم.