شناسهٔ خبر: 21177 - سرویس استان‌ها

در محورهای مواصلاتی استان چهارمحال و بختیاری ثبت شد،

بیش از ۲۴ میلیون تخلف وسائط نقلیه

دوربین ثبت تخلفات در محورهای مواصلاتی استان چهارمحال و بختیاری بیش از ۲۴ میلیون تخلف وسائط نقلیه ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های چهارمحال و بختیاری، در سال گذشته بوسیله ۴ دستگاه دوربین ثبت تخلف آنلاین بیش از ۲۴ میلیون تخلف سرعت، فاصله و سبقت غیر مجاز وسائط نقلیه در محورهای مواصلاتی استان ثبت شد.

منوچهر سلمان زاده مدیركل حمل و نقل و پایانه‌های چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر گفت: بیش از یك میلیون و ۸۰۰ هزار سبقت غیرمجاز ،بیش از ۱۰ میلیون فاصله غیرمجاز و بالغ بر ۱۲ میلیون سرعت غیرمجاز بوسیله دستگاه‌های ثبت تخلف ثبت شده است.

وی افزود: تردد وسائط نقلیه در ۲۵ محور (بصورت رفت و برگشت) استان بوسیله ۵۰ دستگاه تردد شماركنترل، بررسی و تحلیل می‌شود.

سلمان زاده با اشاره به میزان تردد وسائط نقلیه گفت: در سال گذشته کل تردد وسائط نقلیه، ۷۸ میلیون و ۴۱۰ هزار ۳۴ دستگاه بوده است که از این تعداد ۶۷ میلیون و ۳۰۰۳۳۴ دستگاه وسیله نقلیه سبک و ۱۱ میلیون و ۱۰۹۷۰۰ دستگاه وسیله نقلیه سنگین و روزانه بطور میانگین تعداد ۲۱۴ هزار و ۸۲۲ دستگاه بوده است كه  ضمن كنترل و بررسی این ترددها، از میزان حجم ترافیك، میانگین سرعت وسائط نقلیه همچنین شناسایی پرترددترین و پر تخلف‌ترین محورها، ثبت تعداد وسایل نقلیه عبوری در هر محور به تفکیک سبک و سنگین گزارش‌ها و تحلیل‌های کارشناسی و.. تهیه می‌شود.

وی به نصب و راه اندازی ۸ دستگاه دوربین كنترل- نظارت تصویری اشاره كرد و گفت: این دوربین‌ها در محورهای مواصلاتی استان مکان‌های مه گیر، حادثه‌ساز، كوهستانی و پرتردد، بمنظور پوشش تصویری آنلاین (برخط) راه‌های استان نصب شده است كه با اعتبار تخصیص یافته این تعداد در سال ۹۵ به ۱۲ دستگاه افزایش می‌یابد.

مدیركل حمل و نقل و پایانه‌های چهارمحال و بختیاری با اشاره به بهره‌گیری از سامانه ثبت وقایع در مركز مدیریت راه‌های استان گفت: سامانه ثبت وقایع بمنظور مدیریت وقایع راه‌ها از قبیل (اعلام انسدادهای راه، تصادفات، عملیات راهسازی، شرایط آب و هوا  و...) با هدف جلوگیری و كاهش حوادث و مخاطرات جاده‌ای نصب و راه‌اندازی شده است.