شناسهٔ خبر: 21185 - سرویس مسکن و شهرسازی

در نامه حناچی به استاندار لرستان صورت گرفت؛

ابلاغ مصوبه طرح جامع شهر بروجرد/ تعیین‌تکلیف باغات اراضی ۲۵۰ هکتاری بروجرد

پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری در نامه‌ای به استاندار و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان لرستان، طرح جامع شهر بروجرد را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی در نامه‌ای به استاندار و رییس شورای برنامه ریزی و توسعه استان لرستان مصوبه طرح جامع شهر بروجرد را ابلاغ کرد.

در نامه دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی به استاندار بروجرد آمده است: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۴.۱۲.۱۷ طرح جامع شهر بروجرد مصوب مورخ ۹۰.۱۱.۲۹ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان لرستان را مورد بررسی قرار داد و ضمن تایید مفاد صورتجلسات مورخ ۹۴.۱۰.۶ و ۹۴.۱۲.۱۶ کمیته فنی شماره یک، طرح را با اسنادی تصویب کرد.

در تشریح اسناد طرح جامع شهر بروجرد که به تصویب کمیته فنی یک شورای عالی معماری و شهرسازی رسیده، آمده است: نقشه کاربری وضع موجود، نقشه کاربری اراضی پیشنهادی، نقشه پهنه‌بندی حریم، نقشه سلسله مراتب دسترسی، نقشه پهنه‌بندی تراکمی، نقشه مدیریت و پدافند غیرعامل، نقشه اساس طرح، چکیده ضوابط، مقررات و آستانه مغایرت‌های اساسی، فهرست طرح‌های موضعی و موضوعی.

در پایان این ابلاغیه به مهندس بازوند استاندار لرستان آمده است: در خصوص مصوبات کمیسیون ماده ۵ استان در باغات مرسوم به اراضی ۲۵۰ هکتاری مقرر شد تا مدیرکل دبیرخانه شورای عالی از محل، بازدید و نتیجه جمع بندی گزارش، توسط دبیر شورای عالی کتبا به استان ابلاغ خواهد شد. /