شناسهٔ خبر: 21202 - سرویس استان‌ها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان:

۲۸۶ دستگاه ناوگان جدید کالا و مسافر به چرخه حمل و نقل عمومی استان افزوده شد

تریلی حمل بار مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان گفت: در راستای طرح نوسازی ناوگان عمومی و افزایش ایمنی در این بخش طی سال گذشته ۲۸۶ دستگاه ناوگان باری و مسافری جدید به چرخه حمل و نقل عمومی برون شهری استان اضافه شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره حمل‌و‌نقل پایانه‌های استان همدان، مدیرکل این اداره با اشاره به نوسازی ۲۴۰ دستگاه ناوگان باری و ۴۶ دستگاه انواع ناوگان اتوبوسی و مینی‌بوسی و سواری کرایه در حمل ونقل عمومی گفت: افزایش بهره‌وری، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش خطرات جاده‌ای از مزایای نوسازی ناوگان است. 

نصرت اله حیدری افزود: یکی از مهمترین سیاست‌های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور اعطای تسهیلات و تشویق مالکین این نوع خودروها برای نوسازی و ارائه خدمات بهینه به مسافران و صاحبان کالا است.

وی بیان کرد: ناوگان باری کشور از فرسودگی و میانگین عمر بالایی برخوردار است و با توجه به مسائل زیست محیطی و بالا بودن سوخت مصرفی این ناوگان، دولت برای اعطای تسهیلات و تعویض این ناوگان آمادگی دارد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ها افزود: طرح اعطای تسهیلات کم بهره بانکی در سال‌های گذشته نیز با هدف کاهش خطرات و  آسیب‌های جاده‌ای ناشی از فرسودگی ناوگان عمومی، اجرا شده است.

حیدری با اشاره به اهمیت این موضوع گفت: میانگین عمر ناوگان باری و کامیون در استان همدان ۲۳ سال است و برای کاهش این میانگین سنی باید راهکارهای اساسی اتخاذ شود.

وی افزود: متقاضیان ناوگان عمومی فرسوده برون شهری اعم از اتوبوس، مینی‌بوس، سواری کرایه و کامیون با اسقاط و از رده خارج کردن ناوگان نسبت به نوسازی و جایگزینی ناوگان اقدام نموده‌اند.

وی اظهار امیدواری کرد تا با از رده خارج کردن ناوگان فرسوده و تعویض خودروهای فرسوده در استان، بتوان در راستای خدمات‌رسانی بیشتر گام برداشته و همچنین از آلودگی هوا و مصرف بی‌رویه سوخت جلوگیری کرد.

حیدری گفت: یکی از بحث‌هایی مورد تاکید مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی همراه با اقدام و عمل است و مصداق بارز آن در صنعت حمل و نقل کاهش شدت مصرف انرژی و  بهره‌وری بالا است.