شناسهٔ خبر: 21204 - سرویس شرکت‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

باران پراکنده در ارتفاعات البرز، زاگرس، اصفهان و فارس/ افزایش‌دما در غالب مناطق کشور از امروز تا آخر هفته/ افزایش ۵ درجه‌ای دما در پایتخت طی روزهای آتی

هوا شناسی - ابری کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام روند افزایش دما در غالب مناطق کشور برای برخی از مناطق استان‌های فارس، اصفهان و ارتفاعات البرز و زاگرس، بارش‌های پراکنده را پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و روزهای آتی گفت: امروز در برخی مناطق ارتفاعات البرز، استان‌های واقع در زاگرس‌مرکزی و جنوبی، استان‌های اصفهان و فارس شاهد رشد ابرهای همرفتی خواهیم بود که گاهی با بارش‌های پراکنده بویژه در ساعات بعدازظهر همراه خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: طی سه روز آینده با عبور موج نسبتا ضعیفی از جنوب کشور باز هم در ساعات بعدازظهر، جنوب کرمان، برخی از مناطق هرمزگان و سیستان و بلوچستان، رگبار و رعد و برق موقتی خواهند داشت.

رفیعی ادامه داد: از امروز تا پایان هفته روند افزایش دما را داریم که بیشینه دمای تهران به ۳۱ درجه بالای صفر می‌رسد که پنج درجه کاهش دما را خواهیم داشت. روز دوشنبه نیز روند افزایش دما در سواحل دریای‌خزر قابل توجه خواهد بود.

این کارشناس گفت: آسمان تهران نیز کمی ابری همراه با وزش باد است. در ارتفاعات، افزایش ابر و بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است. فردا نیز همین شرایط را داریم.

وی در پایان افزود: بیشینه دما ۲۷ درجه و کمینه دمای فردا صبح نیز ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی شده است. /