شناسهٔ خبر: 21221 - سرویس استان‌ها

بهره‌برداری از راه دسترسی موقت تا زمان رفع رانش زمین در الموت

رانش زمین پس از بازدید کارگروه زلزله و زمین لغزش از رانش رخ داده در محور هیر به ویار با حضور فرماندار شهرستان قزوین؛ بهره‌برداری از راه دسترسی موقت تا زمان تثبیت خاک منطقه و اتخاذ راهکار لازم مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، سید علی موسوی فرماندار قزوین گفت: در پی وقوع رانش زمین در بخش رودبار الموت غربی و با توجه به ادامه حرکت زمین در این منطقه طی روزهای آینده باید این عملیات به صورت اصولی، مطالعه شده و با نظر کارشناسان اجرا شود.

موسوی با تقدیر از زحمات مهندس لطفی و همکاران اداره راه و شهرسازی الموت افزود: این راه به علت دسترسی به شمال کشور و ارتباط روستایی هیر- ویار در مسیر الموت به روستای سپارده در استان مازندران و رحیم آباد استان گیلان از اهمیت بسیار بالایی برخودار است و به عنوان یک منطقه گردشگری و راه ملی دارای موقعییت خاص است و نباید به آن به عنوان راه روستایی نگاه کرد.

فرماندار قزوین با ذکر این مطلب که طی بازدید کارشناسان از رانش زمین و تخریب ۲۰۰ متر از راه ارتباطی هیر به ویار گفت: در حال حاضر استفاده از راه فرعی که در حال بازگشایی و استفاده آسان برای عبور مردم می‌باشد بهترین راه حل است.

در این بازدید میدانی که کارگروه زلزله و زمین لغزش حضور داشتند، حاج میر صادقی سرپرست مدیریت فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی گفت: احتمال رانش شدیدتر و بیشتر در منطقه‌ای که رانش انجام شده وجود دارد و هرگونه انجام عملیات در حال حاضر در منطقه رانش اصولی نبوده و احتمال بروز حادثه و واژگون شدن ماشین آلات سنگین و خسارات مالی و جانی وجود دارد.

دبیر کارگروه زلزله و زمین لغزش افزود: با توجه به شرایط موجود و نیاز به تثبیت کامل خاک در منطقه لازم است جوانب مختلف موضوع توسط کارشناسان حوزه‌های مرتبط مورد بررسی و توجه قرار گرفته و تصمیمات لازم اخذ شود.