شناسهٔ خبر: 21231 - سرویس استان‌ها

در اداره كل راه و شهرسازی خراسان شمالی برگزار شد:

اولین جلسه كارگروه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری در سال ۹۵

دولت الکترونیک اولین جلسه كارگروه دولت الكترونیك و هوشمندسازی اداری در سالن جلسات اداره كل راه و شهرسازی خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی خراسان شمالی، اولین جلسه دولت الكترونیك و هوشمندسازی اداری در سال ۹۵ باحضور مدیركل و مدیریت‌های زیر مجموعه این اداره شامل املاك و حقوقی، شهرسازی و معماری و مدیریت توسعه و منابع  تشكیل شد.

در این کارگروه راهکارهای توسعه دولت الکترونیک، تسهیل و تسریع دسترسی مردم به دستگاه‌های اجرایی و خدمات دولتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

زیر پورتال مدیریت‌ها نیز در وب سایت اداره كل به نشانیwww-nkh.ru.ir توسط اداره فناوری و اطلاعات بارگذاری شد.

دولت الکترونیکی به معنای اطلاع رسانی و خدمات‌رسانی به موقع، دقیق و کارا در ۲۴ ساعت شبانه روز، ۷ روز هفته و تمامی روزهای سال از طریق وسایل ارتباطی گوناگون مانند تلفن و اینترنت است.

دولت الکترونیکی باید کمک رسان و اهرمی برای ارتقای سطح خدمات باشد که برای این منظور باید راهکارهایی چون سادهسازی نحوه ارایه خدمات به ارباب رجوع و تسهیل دسترسی به آنها، بهبود کارایی و اثربخشی از طریق حذف لایه‌ها و سطوح مدیریتی، تسهیل دسترسی مردم به اطلاعات از این طریق که مشتری مداری جایگزین بوروکراسی اداری شود، بهبود وضعیت پاسخگویی و تضمین پاسخگویی در خصوص نیازهای آنها و ساده‌سازی فرآیندهای کسب و کار مؤسسات، کاهش هزینه‌ها از طریق یکپارچه سازی و حذف سیستم‌های زاید را در دستور کار خود قرار دهد.