به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، جعفر رفیعی مدیرکل راه و شهرسازی استان در بازدید از حفاری تونل در کوه رنو که مدیرکل دیوان محاسبات و نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان نیز حضور داشتند گفت: در مسیراسلام آباد به ایلام ۷۷ کیلومتر مسیر ریلی مطالعه شده که دو قطعه این مسیر به مرحله اجرا در آمده است.
وی افزود: در طول این ۷۷ کیلومتر ۲۰ دستگاه تونل در مجموع به طول ۱۵۵۰۵ متر و ۴۰ دستگاه پل بزرگ در مجموع به طول ۴۰۰۰ متر و ۵ ساختمان ایستگاه مسافری و حمل کالا پیش بینی شده است.
جعفر رفیعی خاطر نشان کرد:
۳۴ کیلومتر زیر سازی این مسیر ۷۷ کیلومتری در قالب دو قرارداد به طول ۳۴ کیلومتر در حال انجام میباشند که در صورت تامین اعتبار لازم، عملیات اجرایی قطعات دوم و سوم نیز شروع خواهد شد و کل محور اسلام آباد تا ایلام در مرحله اجرا قرار میگیرد و طبق روند مراحل اجرا، پس از زیرسازی بایستی روسازی و ریل گذاری توسط شرکتهای تخصصی مربوطه انجام گیرد که این مرحله هزینه ای برابر و چه بسا فراتر از مبلغ زیر سازی را میطلبد.
مدیرکل راه و شهرسازی افزود: در ادامه مسیر از ایلام به سمت مهران، دهلران و اندیمشک ۳۶۷ کیلومتر مسیر ریلی برای اتصال راه آهن غرب به خوزستان پیش بینی شده که که تلاش برای اخذ ماده ۲۳ آن همچنان ادامه دارد.
لازم به ذکر است بیش از صد متر از حفاری اولین تونل راه آهن در استان ایلام در منطقه رنو تا کنون انجام شده است.
