شناسهٔ خبر: 21262 - سرویس مسکن و شهرسازی

با حضور چهار معمار برگزیده برگزار می‌شود

نشست معماری خیال انگیز- معماری خردگرا

پوستر نشست معماری خیال‌انگیز- معماری‌خردگرا با حضور چهار نفر از معماران برگزیده کشور امروز ۶ اردیبهشت ماه در پردیس دانشکده هنرهای زیبا برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست معماری خیال انگیز- معماری خردگرا توسط سازمان نظام مهندسی استان تهران امروز (۶ اردیبهشت ماه) برگزار می‌شود.

در این نشست که در آمفی تئاتر شهید آوینی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار می‌شود، داراب دیبا، رضا دانشمیر، نشید نبیان و علیرضا تغابنی حضور دارند و به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

گفتنی است این نشست با همکاری پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، گروه تخصصی معماری و سازمان نظام مهندسی استان تهران از ساعت ۱۶ تا ۱۹ برگزار می‌شود و شرکت علاقمندان در این نشست آزاد است.

شایان ذکر است سخنرانان این نشست همگی جزو معماران برجسته کشور هستند. داراب دیبا سفارت ایران در برلین را طراحی کرده و گفته می‌شود که این معماری میراث‌فرهنگی را با معماری معاصر پیوند داده است. دیبا همچنین استاد دانشگاه هنرهای زیبای دانشگاه تهران و استاد مدعو دانشکده هنرهای زیبای پاریس، هاروارد و ام. آی. تی است.  

طراحی پردیس سینمایی پارک ملت نیز اثر رضا دانشمیر دیگر سخنران حاضر در نشست معماری خیال‌انگیز- معماری‌خردگرایانه است. نشید نیبان نیز دکترای طراحی از دانشگاه هاروارد دارد و جایزه انجمن معماران جوان تورنتو را نیز دریافت کرده است. علیرضا تغابنی نیز از دیگر استادان رشته معماری است که در این نشست به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت. /