به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر، ابوذر پوربهی کارشناس دستگاه نظارت راه و شهرسازی استان بوشهر و ناظر عالی پروژه درباره وضعیت لایههای روسازی جاده، اظهار کرد: بخش بزرگی از کار زیربنایی به پایان رسیده است.
پوربهی افزود: بخش عمدهای از لایه اصلی آسفالت (بیندر) به طول ۲۲.۵ کیلومتر به اتمام رسیده است. در مورد لایههای زیرین نیز، تنها ۲۰۰ متر باقیمانده که عملیات آن نهایی شده و آماده آسفالتریزی نهایی است.
وی در تشریح وضعیت جاده اتصالی بزرگراه به جاده ساحلی (آنتنی) اعلام کرد: این بخش در مرحله نهاییسازی است و عملیات تقویتی و اجرای شیب لازم برای اتصال روان این جاده به بزرگراه به طول تقریبی ۴۰۰ متر با جدیت دنبال خواهد شد.
ناظر عالی پروژه یکی از مهمترین بخشهای فنی، ساخت ابنیه فنی دانست و افزود: اجرای یکی از سازههای فنی اصلی در کیلومتر ۶۸۰+۱۵۱ به مرحله بتنریزی دال (سقف اصلی سازه) رسیده است. این مرحله نشاندهنده نزدیک شدن به اتمام عملیات سازهای این پل مهم است.
پوربهی خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از تصادفات و روانسازی مسیرها، عملیات ساخت دو تقاطع کلیدی در جریان است، یکی تقاطع چاه تلخ که عملیات خاکی و ساخت قسمتهای مرتفع (روگذر) این تقاطع در حال اجراست و تقاطع باشی - خورموج که عملیات خاکبرداری رمپها (مسیرهای شیبدار ورودی و خروجی) فعال است تا این ورودی و خروجیها برای نصب آسفالت نهایی آماده شوند.
کارشناس نظارت راه و شهرسازی استان بوشهر تأکید کرد که تکمیل این زیرساختها، تأثیر مستقیمی بر بهرهبرداری ایمن و کامل از این قطعات بزرگراهی خواهد داشت.
