شناسهٔ خبر: 21282 - سرویس استان‌ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت:

محور بجنورد-جنگل گلستان یکی از پروژه‌های اساسی و حیاتی استان

نشست محمدحسین علی نیا در نشست شورای اداری مانه و سملقان با اشاره به اینکه محور بجنورد-جنگل گلستان یکی از پروژه‌های اساسی و حیاتی خراسان شمالی است، گفت: هم اکنون ۱۰ کیلومتر از بجنورد تا مملجه زیر بار ترافیک رفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی خراسان شمالی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: ۳۰ کیلومتر از محور پرتردد بجنورد به جنگل گلستان تا تابستان امسال زیربار ترافیک قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: پروژه چهاربانده شدن محور بجنورد- جنگل گلستان به طول ۱۴۵ کیلومتر که ۹۰ کیلومتر آن در شهرستان مانه و سملقان قرار دارد یکی از پروژه‌های مهم و اساسی خراسان شمالی محسوب می‌شود.

وی گفت: از سال ۸۴ تا ۹۲ حدود ۱۵ کیلومتر چهاربانده شده است اما این پروژه مهم و حیاتی از سال ۹۲ تاکنون پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی کل اعتبار مصوب برای این پروژه را هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعلام و اظهار امیداوری کرد: این پروژه تا پایان امسال به پایان برسد.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان شمالی در ادامه گفت: امسال ۷۰ درصد در محور بجنورد -جنگل گلستان کاهش تلفات جاده‌ای داشته‌ایم.

علی نیا در پایان از راهداران شهرستان مانه و سملقان بخاطر تلاش بی‌وقفه آنان در تعطیلات نوروز قدردانی کرد.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان شمالی به همراه علی اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راه و شهرسازی استان برای بازدید به روستاهای خرتوت، کالیمانی، کهنه جلگه، یاموق، الله قلی و کاریز در شهرستان مانه و سملقان عازم شدند.

جاده بجنورد به جنگل گلستان يكی از پرترددترين محورهای مواصلاتی خراسان شمالی و يكی از مهم‌ترين محورهای حادثه خيز است و همه ساله ميليون‌ها مسافر و زائر از آن عبور می‌كنند.