شناسهٔ خبر: 21341 - سرویس استان‌ها

سیدحسین میرشفیع خبر داد:

سیل به ۵۰۰ كیلومتر از جاده‌های روستایی شمال خوزستان خسارت وارد كرده است

بازدید معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی گفت: سیل اواخر فروردین ماه به ۵۰۰ كیلومتر از جاده‌های روستایی شمال استان خوزستان خسارت وارد كرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، سیدحسین میرشفیع روز سه شنبه در حاشیه بازدید از روستاهای سیل زده شهرستان شوش در منطقه آهودشت افزود: ارزیابی خسارت وارده به جاده‌های روستایی در منطقه شمال خوزستان در دست انجام بوده و پس از ارزیابی اعتبار مورد نیاز برای مرمت و بازسازی جاده‌های روستایی اعلام می‌شود.

وی اظهار كرد: تا امروز اعتباری برای مرمت جاده‌های روستایی خسارت دیده از سیل اخیر تامین نشده اما تلاش می‌شود با تامین اعتبار از محل منابع جاده‌های روستایی آسیب دیده از سیل بازسازی شوند.

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی كه مدیركل راه و شهرسازی خوزستان و نیز مدیركل امور روستایی استانداری خوزستان وی را همراهی می‌كرد از روستاهای سیل زده منطقه آهو دشت بخش شاوور شوش دیدن كرد و از نزدیك در جریان خسارت وارده به زیر ساخت‌ها و جاده‌های این منطقه بر اثر سیل قرار گرفت.

فرماندار شهرستان شوش نیز در این بازدید با تشریح خسارت وارده به زیرساخت‌ها، مزارع كشاورزی و نیز جاده‌های روستایی این شهرستان بر اثر سیل اواخر فروردین ماه گفت: طبق برآورد اولیه در بخش راه روستایی خسارت وارده به ۹۰ كیلومتر جاده در این شهرستان بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

رضا نجاتی مجموع خسارت وارده به زیر ساخت‌های مناطق روستایی از جمله بخش راه، تاسیسات آبرسانی، تاسیسات شهری و نیز بخش كشاورزی را در مجموع تاكنون ۸۰۰ میلیارد ریال عنوان كرد و افزود: احتمال افزایش این رقم با بررسی دقیق خسارت وارده به سایر بخش‌ها وجود دارد.

طغیان رودخانه دز در اواخر فروردین ماه امسال موجب آبگرفتگی و یا خسارت به ۱۹ روستای شهرستان شوش در شمال استان خوزستان شد.

شهرستان شوش با ۲۲۰ روستا و بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۰۰ كیلومتری اهواز مركز استان خوزستان واقع است.