شناسهٔ خبر: 21383 - سرویس مسکن و شهرسازی

طاهری خبر داد:

واگذاری ۳۰ هزار واحد مسکن پرند در سال ۹۵/ اعلام قیمت نهایی مسکن مهر فاقد متقاضی

علی اکبر طاهری مدیر عامل شهر جدید پرند از واگذاری ۳۰ هزار واحد مسکن مهر پرند خبر داد و گفت: در شهر پرند هفت هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی‌اکبر طاهری با بیان این‌که حدود ۹۵ هزار واحد مسکن مهر در شهر پرند ساخته می‌شود گفت: تا به امروز حدود ۵۸ هزار واحد با همه امکانات و زیرساخت ها واگذار شده است.

وی افزود: ۳۰ هزار واحد هم باقی مانده و دارای متقاضی است و در صورت تکمیل آورده‌های متقاضیان و ارائه خدمات آب و برق دستگاه‌های مربوطه در سال ۹۵ پرونده مسکن مهر در شهر جدید پرند بسته خواهد شد .

طاهری با اشاره به ۷ هزار واحد فاقد متقاضی مسکن مهر پرند گفت: از طریق رسانه‌ها آگهی فروش این واحدها اعلام شد و برطبق دستور العمل ابلاغی در سایت شرکت عمران و بهسازی شهر جدید پرند قرار دادیم تا متقاضیان نام‌نویسی کنند و پروژه آنان مشخص شود.

طاهری تاکید کرد: قیمت مسکن مهر فاقد متقاضی را هم بررسی و قیمت نهایی را اعلام کردیم. ‌برخی طرح‌های فاقد متقاضی ۳۰ تا ۷۰ درصد تکمیل و با تسهیلات بانکی ساخته شده است و با ثبت نام و تکمیل واریزی طرح کامل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران پرند افزود:‌ برنامه زمان بندی از طریق پیمانکاران اعلام شده است و امیدواریم تا اواخر اردیبهشت به صورت تدریجی واگذاری‌ها صورت گیرد.

طاهری ادامه داد: تا پایان امسال ۳۰ هزار واحدی را که عضو داریم تکمیل و واگذار می‌کنیم.

وی افزود:‌ طبق دستوری که مقام عالی وزارت راه و شهرسازی برای کمک به بحث‌های زیرساخت‌ها داد، پارسال نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان از اراضی که در اختیار بوده تهاتر کردیم و بخشی از شبکه آب رسانی و شهر پرند انجام خواهد شد.

طاهری تاکید کرد:‌ در دولت تدبیر و امید بنا بر این اصل قرار گرفته است که هیچ مسکنی بدون زیرساخت‌ها واگذار نشود و و باید بسته خدماتی نصب و شماره سریال از طریق نظام مهندسی انجام شود تا اتصال گاز صورت گیرد.

وی درباره توافق سازمان بهزیستی و شرکت عمران و بهسازی پرند درباره واگذاری واحدهای فاقد متقاضی گفت: هزار واحد برای واگذاری به سازمان بهزیستی را توافق کردیم و طرح‌ها مشخص شد و با توجه به اینکه نیازمند تامین اعتبار است باید نام نویسی انجام و تکمیل شود.

طاهری افزود: ‌افرادی که دو معلول تحت پوشش دارند ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض از طریق سازمان بهزیستی می‌گیرند و ۳۰ میلیون تومان که ما در طرح مسکن مهر بابت تسهیلات واگذار می‌کنیم تا این افراد پرداختی نداشته باشند و گروه بعدی کسانی هستند که به صورت عادی تحت پوشش بهزیستی هستند تا ۸ میلیون تومان وام بلاعوض می‌گیرند.

وی افزود: ‌ارگان‌های مختلفی برای مسکن‌های فاقد متقاضی مراجعه کردند و همچنین ۱۳۰۰ نفر مراجعه کردند و با تحویل مدارک می‌توانیم پالایش اولیه را انجام دهیم و در مرحله بعد به بانک معرفی می‌کنیم.

طاهری تاکید کرد: پرونده مسکن مهر را با ۹۵ هزار واحد تمام می کنیم .

وی افزود : شهر جدید پرند با سابقه ۲۵ ساله ،‌ ۱۶ مدرسه دولتی داشت و در بحث مسکن مهر مدرسه‌ای ساخته نشده بود که به دستور اقای آخوندی در بهمن ۹۳ ساخت ۲۱ مدرسه آغاز شد که ۱۱ مدرسه را شهریور ۹۴ تکمیل کردیم و تحویل دادیم.

طاهری افزود : ۱۰ مدرسه آماده شده و ماه‌های آینده تحویل داده خواهد شد/