شناسهٔ خبر: 21404 - سرویس مسکن و شهرسازی

همزمان با برگزاری همایش انجام شد؛

رونمایی از بانک اطلاعات ژئوتکنیک ایران در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

بانک اطلاعات ژئوتکنیک بانک اطلاعات ژئوتکنیک ایران عصر امروز (۸ اردیبهشت‌ماه) همزمان با همایشی در مرکز تحقیقات، راه، مسکن و شهرسازی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عصر امروز ۸ اردیبهشت ماه از بانک اطلاعات ژئوتکنیک کشور با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در سالن تازه تاسیس خسرو پاکدامن آن مرکز رونمایی شد.

در این همایش که با حضور متخصصان و مشاوران ژئو تکنیک کشور انجام شد در حدود ۱۱ هزار گزارش و مقاله در مورد وضعیت ژئوتکنکیک ۳۱ استان کشور در بانک اطلاعات قرار داده شده و قرار است این بانک به مرور با اطلاعاتی که از اقصی نقاط کشور به آن مرکز می‌رسد تکمیل شود.

گفتنی است علاقمندان برای کسب اطلاعات و جستجو در مورد بانک اطلاعات ژئو‌تکنیک کشور می‌توانند به آدرس www.geotech.bhrc.ac.ir مراجعه کنند و اطلاعات لازم را دریافت کنند. همچنین شناسه کاربری، آدرس ایمیل و کلمه عبور، ۶ رقم آخر شماره ملی است.

در مراسم رونمایی از این بانک اطلاعات که بیش از یک‌دهه بر روی آن فعالیت‌های پژوهشی صورت گرفت، محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، کلانتری عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، پروفسور بهروز گتمیری و کامبیز به نیا اعضای هیات علمی دانشگاه تهران، منوچهر شیبانی اصل مدیرکل دفتر سازمان های نظام مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی و جمعی از استادان و صاحبنظران حضور داشتند.

بر اساس اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی بانک اطلاعات ژئوتکنیک ایران با هدف جلوگیری از مطالعات تکراری و صرفه جویی در بودجه کشور، تجمیع اطلاعات و شفافیت و استفاده در تهیه نقشه‌های دقیق ریز پهنه بندی ژئوتکنیک لرزه‌ای راه اندازی شده است. /