شناسهٔ خبر: 21435 - سرویس شرکت‌ها

نقشینه خبر داد:

کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوای تهران در روز شنبه/ بارش‌ بهاری در استان‌های شمالی از ابتدای هفته/ احتمال نفوذ گرد و خاک عراق به کشور

باران کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام کاهش ۵ درجه‌ای هوای تهران در روز شنبه گفت: امروز، فردا و همچنین روز شنبه در استان‌های واقع در نیمه شمالی کشور بارش‌های بهاری خواهیم داشت که این بارندگی‌ها موجب لغزندگی سطح جاده‌ها و مه آلود بودن هوا، کاهش دید افقی می‌شود.

امین‌حسین نقشینه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که موج بارشی جدیدی از نوار غربی کشور وارد شده است اظهار کرد: بر همین اساس بارش‌هایی در آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی گزارش شده و انتظار داریم امروز پنجشنبه نهم اردیبهشت بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و به تدریج سواحل شمال کشور را نیز در بر بگیرد.

کارشناسی سازمان هواشناسی کشور افزود: ضمن این‌که شمالی شدن جریانات خزر سبب رگبار باران، رعد و برق و وزش باد روی حاشیه سواحل شمال می‌شود و دریای خزر نیز امروز و فردا مواج خواهد شد. انتظار داریم امروز، فردا و همچنین روز شنبه در استان‌های واقع در نیمه شمالی کشور بارش‌های بهاری داشته باشیم.

وی با بیان این‌که از امروز تا شنبه سواحل شمالی خزر کاهش دما خواهد داشت گفت: شرایط بارندگی موجب لغزندگی سطح جاده‌ها و مه آلود بودن هوا، کاهش دید افقی می‌شود لذا به مسافرانی که قصد سفر به سواحل شمال کشور را دارند توصیه می‌کنیم نکات ایمنی را در سفر رعایت کنند.

نقشینه درباره توصیه‌های هواشناسی کشاورزی نیز توضیح داد: در استان گیلان شالی‌کاران با توجه به کاهش دمای هوا، تمهیدات لازم را جهت پوشش خزانه‌های برنج بیندیشند ضمنا امروز و فردا احتمال شکلگیری توده گرد و خاک بر روی کشور عراق وجود دارد که می‌تواند در استان‌های جنوب غرب و غرب کشور از جمله خوزستان و ایلام گاهی ایجاد گرد و خاک کند.

کارشناسی سازمان هواشناسی کشور شدت بارش‌های امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و بخش‌هایی از استان اردبیل خواهد بود که احتمال رخداد سیلاب نیز در پاره‌ای از مناطق دو استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی وجود دارد.

وی بیشینه دمای هوای امروز تهران را ۳۲ درجه پیش‌بینی کرد و گفت: آسمان تهران در بعد از ظهر ابری است و در برخی ساعات رگبار باران با وزش باد را برای تهران پیش‌بینی می‌کنیم. آسمان تهران فردا نیمه‌ابری است و به تدریج ابری خواهد شد. فردا و پس فردا نیز تهران در پاره‌ای از نقاط گاهی رگبار و رعد و برق خواهد داشت.

نقشینه ادامه داد: تهران فردا و پس فردا روند کاهش دما را در پیش می‌گیرد و بیشینه دمای فردا تهران ۳۰ درجه و شنبه به ۲۷ درجه خواهد رسید./