شناسهٔ خبر: 21444 - سرویس بنادر و دریانوردی

سعیدنژاد مطرح کرد:

ارائه ۹ درخواست سرمایه‌گذاری خارجی به سازمان بنادر و دریانوردی/ توسعه زیرساخت‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

محمد سعید نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از ارائه ۹ درخواست سرمایه‌گذاری خارجی به سازمان بنادر و دریانوردی خبرداد و گفت: این درخواست‌ها با طی مراحل اداری اجرا خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ محمد سعیدنژاد در بازدید از بندر امیرآباد بهشهر در استان مازندران در جمع خبرنگاران که امروز پنجشنبه ۹ اردیبهشت با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی انجام شد اظهار کرد: سرمایه‌گذاری خارجی گامی موثر و خوب برای توسعه زیر ساخت‌های بنادر كشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: درخواست سرمایه‌گذاری خارجی در بنادر كشور هم اكنون در سازمان بنادر و دریانوردی در حال بررسی است و پس از بررسی‌ها، اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین به اثرات و تبعات برجام در فعالیت بنادر كشور اشاره كرد و ادامه داد: برجام باعث افزایش رغبت و استقبال سرمایه‌گذاری خارجی در این مجموعه‌ها شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی توسعه را مهمترین برنامه امسال در خصوص بندر امیرآباد مازندران كه یكی از بنادر مهم و اساسی كشور است، اعلام كرد و افزود: قرار گرفتن این بندر در منطقه ویژه از مزیت‌های مهم و افزایش استقبال برای سرمایه‌گذاری در این بندر است.

وی توسعه بنادر با جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی را یكی از مهمترین برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی برشمرد و ادامه داد: برای این منظور حمایت برای انجام امور این مجموعه‌ها انجام می‌شود.

سعیدنژاد نگاه دولت تدبیر و امید را برای توسعه زیرساخت‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ویژه و حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: توسعه همكاری با كشورهای همسایه از اولویت‌های برنامه‌ای سازمان بنادر و دریانوردی است كه همه ساله این نشست‌ها با حضور و شركت كشورها برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است نشست پنج كشور حوزه دریای خزر سال گذشته در بندر امیرآباد مازندران برگزار شد. بندرامیرآباد در حاشیه شرقی دریای خزر در حوزه استحفاظی شهرستان بهشهر در شرق مازندران واقع است.

بر اساس آمارهای رسمی پارسال بیش از دو و نیم میلیون تن كالا از بندر امیرآباد به كشورهای آسیای مركزی، روسیه و یا داخل كشور انتقال داده شد. همچنین بر اساس همین آمارها سال گذشته حدود نیمی از صادرات بیش از ۵۰۰ میلیون دلاری مازندران از بندر امیرآباد به خارج از كشور صادر شد.

گمرك امیرآباد علاوه بر فعالیت در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، فعالیت دو پایانه مواد نفتی شامل پایانه نفتی نكا و پایانه نفتی صدرا را به عنوان مخازن اختصاصی با ایجاد دفاتر گمركی در این دو پایانه تحت پوشش دارد.