شناسهٔ خبر: 21462 - سرویس شرکت‌ها

گودرزی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

پیش بینی وزش باد، رعد و برق و باران پراکنده در اکثر مناطق کشور/ هوای تهران خنک می‌شود/ دvیای خزر مواج است

هوا شناسی - آفتابی کارشناس سازمان هواشناسی کشور ضمن پیش بینی وزش باد، رعد و برق و باران پراکنده برای اکثر مناطق کشور، گفت: هوای تهران امروز نسبت به دیروز ۳ درجه خنک شده است و این روند برای روز شنبه هم ادامه خواهد داشت.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه برای امروز سامانه بارشی در برخی استان‌ها کشور باعث می‌شود که بارش باران، رعد و برق و وزش باد را داشته باشیم گفت: شدت این بارش‌ها در استان‌های سواحل دریای خزر، شمال استان لرستان و شمال آذربایجان شرقی خواهد بود.

وی افزود: برای روز شنبه با حرکت این سامانه در برخی از مناطق دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و همینطور دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب و جنوب غرب، مرکز، شرق و شمالشرق بارش پراکنده باران و گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود و روز یکشنبه نیز فعالیت سامانه محدود به نیمی شرقی کشور خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تأکید کرد: برای دو روز آینده در مناطق نامبرده رشد ابرهای جوششی و رخداد وزش باد شدید موقتی نیز پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی یادآور شد: طی امروز و فردا نیز با کاهش دما در نوار شمالی کشور در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش باران و گاهی وزش باد خواهیم داشت. دریای خزر برای امروز مواج است و روز شنبه و یکشنبه در جنوب شرق و برخی مناطق شرق کشور باد و گرد و خاک خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: تهران برای امروز رعد و برق، بارش پراکنده و وزش باد را تجربه خواهد کرد و برای فردا همین شرایط با وزش بادهای شدید به ویژه در شب تکرار خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: دمای حداکثر تهران ۲۹ درجه است که سه درجه نسبت به روز قبل کاهش داشته است و برای روز شنبه نیز دمای تهران به ۲۷ درجه بالای صفر خواهد رسید.