شناسهٔ خبر: 21526 - سرویس مسکن و شهرسازی

مصوبات چهاردهمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری منتشر شد؛

تشکیل کارگروه‌های «میراث فرهنگی و بناهای تاریخی» و «ارتباطات و اطلاعات و هوشمندسازی شهری» در بافت‌های ناکارآمد/ بررسی شیوه‌های اهرمی کردن منابع دولتی توسط اعضای ستاد ملی/ تدوین برنامه‌های عملیاتی آموزشی عمومی برای شهروندان

نشست بر اساس مصوبات چهاردهمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری تشکیل کارگروه‌های میراث فرهنگی و بناهای تاریخی ستاد ملی، کارگروه آموزش و پژوهش و کارگروه ارتباطات و اطلاعات و هوشمندسازی شهری در محلات هدف مورد تائید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مصوبات چهاردهمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری که به ریاست مقام عالی وزارت جناب آقای دکتر آخوندی و اعضای محترم ستاد در روز سه‌شنبه مورخ ۳۱ فروردین تشکیل شد به شرح زیر است:

۱. با توجه به در دستور کار بودن تهیه گزارش تحلیلی عملکرد دولت و شهرداری‌ها و ارائه آن به هیئت محترم وزیران از سوی دبیرخانه ستاد ملی، مقرر گردید کلیه دستگاه‌های عضو ستاد گزارش اقدامات صورت گرفته در محلات هدف را تا تاریخ ۱۳۹۵/۲/۲۲ به دبیرخانه جهت لحاظ گزارش مذکور ارسال کنند.

۲. مقرر شد دستگاه‌های عضو ستاد ملی بازآفرینی برنامه‌ها و اولویت‌های خود را در سال ۱۳۹۵ در حوزه بازآفرینی و پیشگیری از گسترش محدوده‌های ناکارآمد تا تاریخ ۱۳۹۵/۲/۲۲ به دبیرخانه ستاد جهت تدوین برنامه مشترک همکاری ارسال نمایند.

۳. مقرر شد کارگروه‌های تخصصی ذیل ستاد (کارگروه‌های اجتماعی، فرهنگی و سلامت، کارگروه پیشگیری و پیش‌نگری از گسترش مناطق جدید بافت‌های نابسامان و ناکارآمد، کارگروه ارتقا اقتصادی، مشارکت‌های مردمی و تسهیلات)، جدول زمان‌بندی تشکیل جلسات و دستور کارهای مربوطه را برای سال ۱۳۹۵(معاونت اجتماعی وزارت کشور، معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان فنی و حرفه‌ای، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه) تهیه و به دبیرخانه ستاد ارسال کنند.

۴. طی نامه‌ای از استان‌ها خواسته شود برنامه‌ها و اولویت‌های خود در حوزه پیشگیری از گسترش مناطق جدید حاشیه‌نشینی و توانمندسازی بافت‌های ناکارآمد شهری را برای سال ۱۳۹۵ به دبیرخانه ستاد ارسال نمایند.

۵. دستگاه‌های عضو ستاد پیشنهاد‌ها و برنامه‌های خود را که نیازمند طرح و تصویب هست در قالب دستور کارهای پیشنهادی به دبیرخانه ستاد ملی اعلام فرمایند.

۶. تهیه و تدوین برنامه‌های عملیاتی آموزشی عمومی برای شهروندان و مدیران توسط سازمان‌های متصدی از قبیل صدای جمهوری اسلامی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان فن‌آوری اطلاعات) در دستور کار قرار گیرد و بعد از تصویب در ستاد ملی عملیاتی گردد.

۷. کلیات گزارش اقدامات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار پیرامون بازآفرینی و توانمندسازی محدوده‌های ناکارآمد شهری (مقدمه‌ای بر ارائه گزارش در محضر رهبر معظم انقلاب) مورد تائید قرارگرفته و مقرر گردید نظرات ارائه‌شده توسط اعضای ستاد ملی در متن اعمال و طی یک هفته نیز دستگاه‌های عضو پیشنهاد‌های تکمیلی خود را به دبیرخانه ارائه نمایند.

۸. تشکیل کارگروه‌های میراث فرهنگی و بناهای تاریخی ستاد ملی به‌صورت مجزا به ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور، کارگروه آموزش و پژوهش به ریاست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با همکاری دانشگاه تهران و کارگروه ارتباطات و اطلاعات و هوشمند سازی شهری در محلات هدف (به پیشنهاد جناب آقای جهانگردی معاون محترم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) مورد تائید و مقرر گردید که آئین‌نامه‌های نحوه فعالیت و تشکیل کارگروه‌های مذکور با همکاری دستگاه مسئول تهیه وجهت تصویب نهایی در ستاد ملی به دبیرخانه ستاد ملی ارائه گردد.

۹. پیشنهاد‌ها در خصوص راهکارها و شیوه‌های اهرمی کردن منابع دولتی توسط اعضای ستاد ملی به دبیرخانه جهت تهیه دستورالعمل و تصویب در ستاد ملی ارائه گردد.

لازم به ذکر است در ابتدای جلسه گزارش عملکرد ستاد ملی بازآفرینی شهری و بررسی برنامه‌های سال ۱۳۹۵ و در ادامه گزارش اقدامات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار پیرامون توانمندسازی و ساماندهی‌ سکونتگاه‌های غیررسمی (مقدمه‌ای بر ارائه گزارش در محضر رهبر معظم انقلاب) طرح و به بحث و بررسی اعضا گذاشته شد.

-------------------------------------------------------------

متن کامل گزارش چهاردهمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری را اینجا ببینید.

-------------------------------------------------------------