شناسهٔ خبر: 216770 - سرویس هوایی

اجرای پویش ملی شهر فرودگاهی سبز، ایران سبز با شعار من هم در شهر فرودگاهی درخت دارم

اهورا محمدی اهورا محمدی، مشاور مدیرعامل و مدیرکل دفتر ارتباطات، اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل، از اجرای پویش ملی شهر فرودگاهی سبز، ایران سبز با شعار من هم در شهر فرودگاهی درخت دارم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهورا محمدی، مشاور مدیرعامل و مدیرکل دفتر ارتباطات، اطلاع رسانی و امور بین الملل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از اجرای پویش ملی شهر فرودگاهی سبز، ایران سبز با شعار من هم در شهر فرودگاهی درخت دارم خبر داد و در تشریح این برنامه اظهار کرد: در راستای صیانت از محیط‌زیست، توسعه و ارتقای فضای سبز و ایفای مسئولیت‌ اجتماعی، همزمان با نزدیک شدن به ۱۵ اسفند ماه روز درختکاری، پویش مردمی کاشت ۶۰ هزار اصله نهال در محدوده شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

محمدی این اقدام را گامی مؤثر در مسیر تحقق آینده‌ای سبزتر، هوایی پاک‌تر و ایرانی آبادتر دانست و افزود: این برنامه برای نخستین بار با چنین گستره و مشارکت مردمی در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اجرا می‌شود و نقطه عطفی در رویکردهای زیست‌محیطی این مجموعه به شمار می‌آید.

مدیرکل دفتر ارتباطات، اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل با اشاره به اقدامات اجرایی انجام‌شده توسط معاونت توسعه زیر ساخت و اداره‌کل امور شهری شهر فرودگاهی تصریح کرد: پس از بررسی‌های کارشناسی، محل‌های جغرافیایی مناسب برای کاشت نهال‌ها تعیین و گونه‌های سازگار با شرایط اقلیمی منطقه و کم‌مصرف از نظر منابع آبی انتخاب و آماده‌سازی شده‌اند.

وی همچنین از برنامه‌ریزی اجرای جشن روز درخت‌کاری و برگزاری آیین کاشت نهال گفت: در طی این آیین، مدعوین شخصا در کاشت نهال مشارکت خواهند داشت تا این سنت زیبا برای به جا گذاشتن میراثی گرانبها برای آیندگان ثبت شود. فرآیند اطلاع‌رسانی عمومی و دعوت از مردم شریف کشور نیز در مرحله اجرایی قرار دارد.

گفتنی است علاقه‌مندان و دوستداران طبیعت می‌توانند از طریق اسکن کد QR منتشرشده در فضای مجازی یا مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی شهر فرودگاهی امام(ره) به نشانی www.ikac.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. پس از ثبت‌نام، شناسنامه درخت به نام افراد صادر و به عنوان یادگاری سبز و ماندگار از حضور آنان در این پویش ارائه خواهد شد.