شناسهٔ خبر: 21705 - سرویس شرکت‌ها

برخی از مهم‌ترین اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت

سفر وزیر راه و شهرسازی به بندر امیرآباد/ افتتاح بیش از یکصد کیلومتر روکش راه اصلی در کرمان جنوبی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی/ اجرای اقتصاد مقاومتی، فرهنگ اقتصادی می‌خواهد

جاده سفر وزیر راه و شهرسازی به بندر امیرآباد و بازدید از پروژه‌‌های عمرانی این بندر، افتتاح بیش از یکصد کیلومتر روکش راه اصلی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در کرمان جنوبی و همچنین تشریح عوامل افزایش حاشیه‌نشینی در استان خوزستان از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شرح زیر است:

نام استان

استان‌ها در هفته‌ای که گذشت

قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: سقف این تسهیلات که با هدف ساخت، بهسازی و نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری پرداخت می‌شود، ۴۰ میلیون تومان به ازای هر واحد در شهر قزوین و ۳۰ میلیون تومان برای هر واحد در سایر شهرهای استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با توجه به نامگذاری سال ۹۵ باید اقداماتی جدی و مهمی در راستای رسیدن به اقتصاد مقاومتی صورت گرفته و همچنین کارهای اثر بخشی در حوزه ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری با توجه به نقش این اداره کل در استان صورت بگیرد.

خراسان رضوی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی از پیشرفت ۸۷ درصدی مسکن مهر خراسان رضوی خبر داد.

 

کرمانشاه

مدیركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه گفت: كرمانشاه غنی از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی و البته یكی از ۶ استان مطرح كشور با بیشترین مشكل حاشیه‌نشینی است.

مدير كل راه و شهر سازي کرمانشاه گفت: با اتمام بارش و مساعد شدن شرايط جوي لكه‌گيري و روكش راههاي آسيب ديده بخصوص در محورهاي پرتردد در استان آغاز شده است.

کرمان جنوبی

مدیرکل اداره راه وشهرسازی کرمان جنوبی خبر داد: بیش از یکصد کیلومتر روکش راه اصلی، ۲۰ کیلومتر سیستم روشنایی و همچنین سه پروژه عمرانی دیگر در کرمان جنوبی امروز با حضور معاون راه و شهرسازی به افتتاح رسید.

گلستان

مدیرمسكن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان اعلام كرد: عمليات احداث پنج هزار و ۲۰۰ واحد مسكن مهر استان تا پايان سال ۹۵ به پايان مي رسد و تحويل متقاضيان مي شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ از سوی مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفت: برای حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی و تحقق این هدف باید فرهنگ اقتصادی داشت و آن را سرلوحه کار خود قرار داد.

خوزستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان با اشاره به بهسازی ۳۹۱ کیلومتر و ساخت ۵۲ کیلومتر راه جدید در خوزستان گفت: در سال پیش رو یکی از مهم‌ترین برنامه‌های استان بهره‌مندی از فضای ریلی استان است.

مديركل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۵۰۰ كيلومتر جاده و ۴۶۰ كيلومتر ريل در استان در دست اجرا است.

استاندار خوزستان با بیان این‌که فرصت‌طلبی و سواستفاده برخی از افراد از زمین‌های موجود در استان خوزستان به تدریج زمینه رشد حاشیه‌نشینی را فراهم می‌آورد افزود: تلاش می‌کنیم اعتبارات عمرانی را به سمت ساماندهی این مناطق سوق دهیم اما نکته مهم این است که یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند از عهده حل معضل حاشیه‌نشینی برآید.

مازندران

کتر آخوندی وزیرراه و شهرسازی از توانمندی‌ها و پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری اجرا شده و در حال ساخت بندر امیرآباد بازدید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از بندر امیرآباد از ارائه ۹ درخواست سرمایه‌گذاری خارجی به سازمان بنادر و دریانوردی خبرداد و گفت: این درخواست‌ها با طی مراحل اداری اجرا خواهند شد.

یزد

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی ایران در سفر خود به یزد و در جلسه‌ای كه در محل استانداری یزد برگزار شد در خصوص ثبت جهانی بافت تاریخی گفت: به منظور ایجاد موافقت برای ثبت جهانی بافت تاریخی یزد و ایجاد هماهنگی كمیسیون عمران به یزد آمدیم.

کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: برای ادامه‌ ساخت محور چترود-راور-دیهوک ۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شد.

خراسان شمالی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در راستای تامین امنیت شهروندان و ارتقای سطح رضایتمندی آنان، یک باب کلانتری انتظامی برای رفاه مردم احداث و در اختیار نیروی انتظامی استان قرار گرفت.

اردبیل

مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: فرهنگ‌سازی ترافیك و مشاركت مردمی شرط اول برای افزایش ایمنی تردد و كاهش سوانح و تلفات جاده‌ای است.

هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: با پهلوگیری اولین کشتی خط کانتینری RCL تایلند پس از لغو تحریم‌ها در بندر شهید رجایی، این لاینر نیز به بازار ده‌ها میلیونی ایران دسترسی پیدا کرد.

رئيس اداره حقوقی و قراردادهای اداره كل راه و شهرسازی هرمزگان، از رفع تصرف اراضی ملی شهرستان‌ بندرعباس خبر داد.

سمنان

از اراضی اداره كل مسكن و شهرسازی استان سمنان خلع يد و رفع تصرف شد، این در حالی‌ست که اولين جلسه امور زيربنايی و شهرسازی سال ۹۵ استان برگزار شد.

مرکزی

سرپرست مدیریت راهداری اداره کل راه وشهرسازی استان مرکزی در تبیین عملکرد یک‌ساله این اداره کل گفت:  برنامه‌ریزی‌های انجام شده جهت ارتقای زیرساخت‌های استان در سال ۹۴ به طور کامل تحقق یافت.