به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت راهآهن، عصر روز یکشنبه ۱۴۰۴/۱۲/۱۷ محمدحسن اسماعیلی در ایستگاه راهآهن رشت حضور یافت به همراه مدیرکل ضمن بازدید از بخشهای مختلف ایستگاه، جلسهای را با اعضای کمیسیون سوانح منطقه برگزار کرد.
در این جلسه، رحمتنژاد گزارشی جامع از اقدامات و فعالیتهای شاخص اداره کل در حوزه بارگیری و تخلیه ارائه داد و به آمارهای جذب بار در سال جاری اشاره کرد.
وی همچنین بر پیگیریها و جلسات انجام شده جهت توسعه حملونقل ریلی در استان، به ویژه در بندر کاسپین، تأکید نمود.
مدیرکل راهآهن شمال۲ در ادامه، گزارشی از اقدامات حوزه مسافری شامل راهاندازی نخستین قطار اربعین استان گیلان، راهاندازی قطار گردشگری و برقراری قطار ترنست تهران-رشت را تشریح کرد.
وی همچنین اهم پروژههای عمرانی انجام شده در منطقه شمال۲ و فعالیتهای حوزه ایمنی را برشمرد و از کاهش ٣٣ درصدی آمار حوادث در منطقه شمال۲ خبر داد.
در پایان، اسماعیلی ضمن خداقوت به همکاران، از اقدامات خوب و مثبت انجام شده در اداره کل راهآهن شمال۲ قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود این روند تدوام یابد.
وی با توجه به شرایط پیش آمده، بر لزوم حفظ آمادگی و تداوم خدمترسانی، رعایت موارد ایمنی و همچنین آموزش و جانشینپروری تأکید کرد.
