شناسهٔ خبر: 21721 - سرویس مسکن و شهرسازی

گزارش وضعیا اوراق تسهیلات در هفته قبل

ادامه روند صعودی رشد قیمت اوراق تسهیلات تا پایان هفته/ بازگشت مجدد قیمت "تسه" به کانال ۸۰ هزار تومان

اوراق تسهیلات مسکن اوراق تسهیلات با ادامه روند افزایش قیمت از ۷۰ هزار تومان در ابتدای هفته به ۸۰ هزار تومان رسید که انتظار می‌رود این میزان قیمت در هفته آینده نیز نسبتا ثابت بماند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی قیمت اوراق تسهیلات مسکن در این هفته روند صعودی را طی کرد. قیمت اوراق در ابتدای هفته تا ۶۹ هزار تومان کاهش یافته بود که عمدتا مربوط به اوراق "تسه ۹۴۰۷" به قبل (اوراق تسهیلات مسکن با تاریخ انقضای مهر ماه ۹۴ به قبل) بود که هر چه به تاریخ انقضای مهر ماه برای اوراق نزدیک تر می‌شد، قیمت آنها افزایش یافته و تا ۷۳ هزار تومان هم می‌رسید. بنابراین در ابتدای این هفته نرخ خرید و فروش اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس در کانال ۷۰ هزار تومانی مانده بود.

همچنین قیمت این اوراق در طول هفته به مرور افزایش یافته بود که در روز سه‌شنبه به ۷۶ و ۷۷ هزار تومان رسیده بود و چهارشنبه وارد کانال ۸۰ هزار تومان به ازای هر برگه ۵۰۰ هزار تومانی حق تقدم تسهیلات مسکن شد.

اما قیمت اوراق در طی هفته روند صعودی داشت که سبب شد در پایان هفته (چهارشنبه) به ۷۷ هزار تومان رسید که در خصوص اوارق "تسه ۹۴۰۸" به بعد تا ۸۰ هزار تومان افزایش یافت. بنابراین در حال حاضر اوراق تسهیلات مسکن در بازه ۷۸ تا ۸۱ هزار تومان در نوسان است که انتظار می‌رود با توجه به افزایش امید برای بهبود بازار مسکن و افزایش معاملات، قیمت اوراق تسهیلات مسکن در هفته آینده در همین کانال نسبتا ثابت ۸۰ هزار تومانی باقی بماند.

گفتنی است از آبان ماه ۹۴ تسهیلات مسکن از ۳۵ میلون تومان به ۶۰ میلیون تومان برای فرد تقاضی و ۱۰۰ میلیون تومان برای زوجین متقضای دریافت تسهیلات مسکن افزایش یافت که به رشد قیمت اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس انجامید.