شناسهٔ خبر: 217235 - سرویس ریلی

رشدتخلیه و بارگیری در راه آهن فارس

راه‌آهن اقلید میزان بارگیری در ایستگاه‌های خرم‌بید و شیراز طی سال ۱۴۰۴ با رشد نسبت به سال گذشته همراه بوده است؛ موفقیتی که نشانه‌ای از ارتقای بهره‌وری و افزایش سهم راه‌آهن فارس در حمل‌ونقل باری کشور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، میزان بارگیری در ایستگاه‌های خرم‌بید و شیراز طی سال ۱۴۰۴ با رشد نسبت به سال گذشته همراه بوده است؛ موفقیتی که نشانه‌ای از ارتقای بهره‌وری و افزایش سهم راه‌آهن فارس در حمل‌ونقل باری کشور است.

عملکرد ایستگاه‌های خرم‌بید و شیراز در شاخص‌های بارگیری و تخلیه بار طی سال ۱۴۰۴ رشد قابل‌توجهی را نسبت به دوره مشابه سال قبل ثبت کرده است.

ایستگاه خرم‌بید با بارگیری ۷۸ هزار و ۹۲۳ تن کنسانتره آهن و بالاست تا تاریخ ۱۵ اسفندماه، رشد ۲۹۱ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۳ تجربه کرده است. در همین بازه، ایستگاه شیراز نیز با تخلیه ۱۱ هزار و ۸۵۸ تن بار، افزایش ۶۰ درصدی نسبت به سال گذشته را به ثبت رسانده است.

 افزایش بهره‌وری، رشد «تن-کیلومتر خالص» و ارتقای شاخص‌های حمل‌ونقل ریلی در راه‌آهن فارس از دیگر دستاوردهای امسال به‌شمار می‌آید.