شناسهٔ خبر: 21768 - سرویس جاده‌ای

یعقوبی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

اعلام برنامه‌های عملیاتی پروژه‌های راه و شهرسازی به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تا ۲۲ اردیبهشت/ صدور احکام مجریان پروژه‌ها

رامین یعقوبی مدیرکل برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی از صدور احکام مجریان پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در این وزارتخانه خبر داد و گفت: برنامه‌های عملیاتی پروژه‌های اقتصادی مقاومتی در حوزه راه و شهرسازی تا پایان هفته نهایی و به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مطابق دستورالعمل معاون اول رئیس‌جمهور اعلام می‌شود.

رامین یعقوبی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین تصمیم‌گیری‌ها در کارگروه اقتصاد مقاومتی وزارت راه و شهرسازی گفت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی براساس مصوبه‌ای وزارت راه و شهرسازی را به پیشبرد طرح توسعه زیرساخت‌های تجارت خارجی و ترانزیت مكلف کرد.

وی افزود: جلسات كارگروه داخلی وزارت راه و شهرسازی با همكاری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به صورت مستمر برگزار شد و معاون اول رییس‌جمهوری فروردین ماه ‌پروژه‌‌های اولویت‌دار سال ۱۳۹۵ وزارتخانه را در این حوزه ابلاغ کرد. براساس این ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی موظف است تا پایان سال ۱۳۹۵ نسبت به ساخت و بهره‌برداری ۵۹۱ خط ریلی، ۱۲۰ كیلومتر آزادراه، ۱۰۷۰ كیلومتر بزرگراه و ۴۵ كیلومتر راه اصلی در بخش حمل و نقل و همچنین رونق مسكن و بهسازی حاشیه كلان‌شهرها و بافت‌های فرسوده در بخش ساختمان مبادرت کند.

مدیرکل برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور٬ معاونت امور مسکن و ساختمان و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران دستگاه‌های مجری اهداف اقتصاد مقاومتی یادشده در سال ۹۵ هستند.

وی افزود: هم اکنون در حوزه اقتصاد مقاومتی احکام مجریان پروژه‌ها با امضای وزیر راه و شهرسازی برای مهندس امیر امینی معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل٬ حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان٬ شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور زده شده است.

یعقوبی اظهار کرد:‌ پروژه‌های اقتصاد مقاومتی راه و شهرسازی به تفکیک دستگاه مجری آماده است٬ البته شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برای اعلام پروژه‌های خود نقطه نظراتی داشت که قرار شد جمع‌بندی خود را تا روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ارائه دهد. پس از آن برنامه‌های عملیاتی پروژه‌های اقتصادی مقاومتی در حوزه راه و شهرسازی تا پایان هفته نهایی و به دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مطابق دستورالعمل معاون اول رئیس‌جمهور اعلام می‌شود./