به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، غلامرضا کاظمیان معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی روز جمعه ۷ فروردین ۱۴۰۵، در جریان سفر به استان خراسان شمالی و شهرستان شیروان، با حضور در چند نقطه مهم شهری، روند پیشرفت پروژههای حوزه مسکن و برنامههای توسعه شهری را مورد ارزیابی میدانی قرار داد که این بازدید با هدف بررسی روند پیشرفت فیزیکی پروژهها، شناسایی مسائل اجرایی و تسریع در روند اجرای طرحهای مرتبط با نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت انجام شد.
در ابتدای این بازدید، پروژه ۱۱۶۱ واحدی نهضت ملی مسکن شهرک قائم (موسوم به تپه خانلق شیروان) مورد بازدید قرار گرفت که در این بازدید، وضعیت پیشرفت عملیات اجرایی پروژه، روند ساخت واحدهای مسکونی و مسائل مرتبط با تأمین زیرساختها و خدمات مورد نیاز این مجموعه بررسی شد.
در ادامه، کاظمیان از بافت فرسوده محله معصومزاده و محدوده تاریخی ارگ نادری شیروان بازدید کرد که در این بازدید، ظرفیتها و چالشهای موجود در مسیر نوسازی و بهسازی بافتهای فرسوده و همچنین ضرورت توجه به ارتقای کیفیت محیط شهری و بهبود شرایط زندگی ساکنان این مناطق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
همچنین در راستای بررسی موضوع الحاقات شهری و تأمین زمین مورد نیاز برای توسعه شهری، کلاته میرزا بیگ مورد بازدید قرار گرفت و موضوع خارج کردن این محدوده از حریم شهر شیروان و الحاق آن به محدوده شهر خانلق بررسی شد که این اقدام در چارچوب برنامههای توسعه شهری و با هدف فراهمسازی اراضی مورد نیاز برای اجرای طرحهای مسکن و پاسخگویی به نیازهای جمعیتی دنبال میشود.
در این سفر نماینده مردم شریف شهرستان شیروان در مجلس شورای اسلامی، معاون شهرسازی و معماری ادارهکل راه و شهرسازی استان، فرماندار شهرستان شیروان، مسلم حیدرزاده، رئیس اداره راه و شهرسازی شیروان، شهردار شیروان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی را همراهی کردند.
