به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، جمعی از اعضای هیئتمدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با حضور در ادارهکل راه و شهرسازی استان با سیدعلی میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی دیدار و گفتوگو کردند که در این نشست موضوعات مختلف مرتبط با حوزه ساختوساز، روند ارائه خدمات مهندسی و تقویت تعاملات میان دو مجموعه مورد بررسی قرار گرفت.
در ابتدای این دیدار، اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با اشاره به نقش مهم مهندسان در ارتقای کیفیت ساختوساز، بر لزوم تعامل و هماهنگی بیشتر میان سازمان نظام مهندسی و ادارهکل راه و شهرسازی تأکید کردند و گزارشی از برخی برنامهها و اقدامات این سازمان در حوزه خدمات مهندسی ارائه دادند.
در ادامه، یکی از اعضای هیئتمدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با بیان اینکه رعایت مقررات ملی ساختمان و ارتقای کیفیت نظارت از اولویتهای این سازمان است، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت تخصصی مهندسان استان میتواند نقش موثری در بهبود کیفیت پروژههای ساختمانی و افزایش ایمنی ساختمانها داشته باشد.
وی همچنین افزود: تعامل و همافزایی میان دستگاههای مرتبط با حوزه ساختوساز میتواند بسیاری از چالشهای موجود در این بخش را کاهش داده و روند ارائه خدمات به شهروندان را تسهیل کند و برگزاری نشستهای مشترک و تخصصی نیز میتواند به بررسی دقیقتر مسائل و ارائه راهکارهای اجرایی کمک کند.
در ادامه این نشست، سیدعلی میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز با قدردانی از فعالیتها و تلاشهای مهندسان استان، بر اهمیت نقش سازمان نظام مهندسی ساختمان در ارتقای کیفیت ساختوساز و اجرای مقررات ملی ساختمان تأکید کرد و خواستار استمرار همکاری و تعامل سازنده میان دو مجموعه شد.
در پایان این دیدار، حاضران درباره برخی مسائل مرتبط با حوزه نظارت بر ساختوساز، اجرای مقررات ملی ساختمان و راهکارهای تقویت همکاریهای مشترک تبادل نظر کردند.
