شناسهٔ خبر: 217905 - سرویس ریلی

دیدار نوروزی مدیران حوزه بازرگانی و بهره‌برداری با مدیرعامل راه‌آهن/ از دستاوردهای ۱۴۰۴ تا افق ۱۴۰۵

ذاکری معاون بازرگانی و بهره‌برداری راه‌آهن به همراه مدیران کل این حوزه، با مدیرعامل راه‌آهن، دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، همزمان با آغاز سال نو و بهار طبیعت، مرتضی جعفری، معاون بازرگانی و بهره‌برداری راه‌آهن به همراه مدیران کل این حوزه، با حبارعلی ذاکری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن، دیدار و گفتگو کردند.

جعفری در این نشست صمیمی که قائم مقام مدیرعامل و اعضای هیات مدیره راه آهن نیز حضور داشتند، ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو، گزارشی مشروح از عملکرد حوزه بازرگانی و بهره‌برداری در سال ۱۴۰۴ و همچنین برنامه‌ها و اهداف کلان این حوزه برای سال ۱۴۰۵ ارائه داد.

همچنین، در این دیدار به اقدامات صورت گرفته در روزهای جنگ رمضان و فعالیت‌های حوزه بازرگانی و بهره‌برداری در پشتیبانی از اهداف سازمانی نیز اشاره شد.

ذاکری مدیرعامل راه‌آهن نیز با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات بی‌شائبه معاونت بازرگانی و بهره‌برداری و تمامی همکاران این حوزه بر اهمیت نقش حیاتی این حوزه در پیشبرد اهداف کلان مجموعه راه‌آهن تأکید کرد.

وی توسعه حمل‌ونقل بین‌المللی به‌ویژه افزایش ظرفیت حمل بار در مرزهای ریلی شامل رازی، شمتیغ، آستارا، اینچه‌برون و سرخس را از اولویت‌های راه‌آهن دانست.

مدیرعامل راه آهن همچنین با اشاره به اهمیت بندر چابهار، بر ضرورت تداوم فعالیت‌های ریلی بین‌المللی این مسیر باوجود تکمیل‌نشدن آن تأکید کرد و خواستار آغاز عملیات حمل از ایران‌شهر و توسعه حمل‌ونقل ترکیبی از چابهار به ایران‌شهر و سپس ادامه مسیر به‌صورت ریلی شد.