شناسهٔ خبر: 21851 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل جدید سازمان ملی زمین و مسکن مطرح کرد:

کار خوب، همراه با شفافیت، انضباط مالی و پاکدستی شیوه کاری در سازمان ملی زمین و مسکن

حمیدرضا عظیمیان معاون جدید وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در سازمان ملی زمین و مسکن بر اساس برنامه و انضباط کاری فعالیت می‌کنم گفت: این روش کوتاه‌ترین راه برای دستیابی به موفقیت است و از همکارانم کار خوب، همراه با شفافیت، انضباط مالی و پاکدستی می‌خواهم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در مراسم تودیع و معارفه معاون قدیم و جدید وزیر راه و شهرسازی که با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی برگزار شد، حمیدرضا عظیمیان معاون و مدیرعامل جدید سازمان ملی زمین و مسکن با معرفی خود گفت: من ۵۵ ساله، مهندس برق و متأهل هستم. سه فرزند و ۳۳ سال سابقه کار دارم. بر اساس هزینه‌ای که مردم در این ۳۳ سال پرداخت کرده‌اند به تجاربی رسیده‌ام که در این سازمان پیاده‌سازی خواهم کرد. من مدیری سیستماتیک هستم که بر اساس برنامه و انضباط کاری فعالیت می‌کنم. این روش کوتاه‌ترین راه برای دستیابی به موفقیت است. از همکارانم کار خوب، همراه با شفافیت، انضباط مالی و پاکدستی می‌خواهم.

معاون جدید وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در برنامه‌هایم همکاری با همه دستگاه‌های داخل و خارج وزارت راه و شهرسازی و همچنین داشتن نگاه غیرتجاری را مد نظر دارم. به عنوان خادم ملت موظفم بدون توجه به مسائل شخصی به مردم خدمت کنم. این سمت، فرصت خدمت‌گزاری به مردم است. از حسن عنایت آقای دکتر آخوندی تشکر می‌کنم. از همکاران می‌خواهم مرا به مسائل سازمان آشنا کنند. برای آقای پژمان نیز آرزوی توفیق دارم.

در این مراسم که صبح امروز (یک‌شنبه ۱۹ اردیبهشت) برگزار شد، سیدمحمد پژمان در مراسم تودیع خود و معارفه مدیرعامل جدید سازمان ملی زمین و مسکن گفت: این سنت جاریه الهی است هر آمدنی رفتنی دارد و هر فرازی، فرودی؛ هر شیرینی‌ای تلخی‌ دارد و هر سلامتی‌ بیماری؛ ذات عالم با این احوالات همراه است. اگر کسی به این اتفاقات نگاه منفی داشته باشد از سنت‌های الهی آگاهی ندارد و متعرض بودن به این سنت از اندیشمندی به دور است.

مدیرعامل سابق سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: از آقای دکتر آخوندی به خاطر فرصتی که به من داد تا به مردم خدمت کنم سپاسگزارم. سهم من به همین میزان بود و در ادامه راه برادر دیگری این قافله را مدیریت می‌کند و با همدلی‌ای که میان همکاران وجود دارد، روند رو به رشد و تحول سازمانی ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه شاهد تلاش‌های مستمر همکارانم در ستاد سازمان ملی زمین و مسکن و ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها بودم، تصریح کرد: در وهله اول تمام تلاش خود را برای ساماندهی کارهای نیمه‌تمام گذشته به کار بستیم که بیشتر کارها از این جنس بود. به اندازه تاریخ و عمر سازمان ملی زمین و مسکن از دوره‌های گذشته مسائل زیادی داریم که همکاران من در این سازمان در حال ساماندهی آنها هستند؛ خصوصا پرونده‌های مفتوحه که ادامه مفتوح بودن آنها حقوق مردم را تضییع می‌کند. ما باید برای حقوق دولت و مردم تلاش کنیم که جمع این دو سخت است.

معاون سابق وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: اگر انضباط فکری و عملی در انجام کارهای مردم بوده و ساماندهی‌های انجام شده نتیجه تلاش همکاران است و من کمترین سهم را داشتم. اگر کاستی بوده است که قطعا اینگونه است متوجه شخص من است که نتوانستم به اندازه کافی فرصت فراهم کنم تا به نقطه اوج برسیم. البته در سازمان هم نیرو کم داشتیم و حجم کارها زیاد بود.

وی با بیان اینکه سازمان ملی زمین و مسکن سازمان شفاف، پیشرفته، کارآمد و پاسخگو بوده است، گفت: همکارانم اقدامات شایسته‌ای انجام دادند که هنوز نتایج این زحمات و اتفاقات برون‌داد نداشته است و به زودی این سازمان به عنوان یک سازمان پیشرفته در کشور می‌درخشد.

پژمان تصریح کرد: من آدم کم‌ملاحظه‌ای هستم و در کار جدیت نشان می‌دهم، و اگر در جاهایی آداب را رعایت نکرده‌ام و لغزش از من بوده است از همه عذر می‌خواهم. هیچ گاه به خودم اجازه نداده‌ام که قصد تخطئه و تخریب کسی را داشته باشم ولی فضای کار ما را به انجام چنین اموری وادار کرد.

وی افزود: من به عنوان فرزند انقلاب، سرباز مملکت، خادم ملت و به عنوان فردی که قصد تداوم خدمت تحت فرمان و زعامت رهبر معظم انقلاب را دارم آماده‌ام در هر جای که این کشور فرصتی باشد خدمت‌رسانی کنم. توقعی هم برای نام و نشان ندارم. چون ارزش کار به اخلاص است و کارهای ساده نزد خدا و مردم شایسته‌تر از داشتن عناوین است. پیشاپیش به آقای عظیمیان که لحظاتی قبل با ایشان آشنا شدم تبریک می‌گویم. این سازمان نیروهای خوبی دارد که به انجام وظایف خود و حفظ حقوق مردم و بیت‌المال متعهدند و امیدوارم ایشان بتواند یکی از وظایف اصلی سازمان را که تأمین مسکن مردم و آحاد گرفتار است عملیاتی کند.