به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا کاظمیان دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با احمد نیکخواه نائینی مدیرکل دبیرخانه این شورا، مصوبه شورا با عنوان تغییر مدل حکمروایی شهرک مصوب گلدره ملایر از شهرک دولتی به ناحیه منفصل شهری ابلاغ کرد.
در این مصوبه آمده است: شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۲۷ بهمن ۱۴۰۴ مصوبه مورخ ۲۹ آبان ۱۴۰۴ شورای برنامهریزی و توسعه استان همدان در خصوص تغییر مدل حکمروایی شهرک مسکونی مصوب گلدره ملایر از شهرک دولتی به ناحیه منفصل شهری ( الحاق به ملایر ) را مطابق گزارش دبیرخانه مورد استماع قرار داد و مقرر کرد، کمیته فنی، دو رویکرد مذکور ( شهرک مستقل یا ناحیه منفصل شهری) را با تاکید بر تحقق موارد زیر بررسی کرده و گزینه اصلحِ مدنظر کمیته فنی به عنوان نظر شورایعالی ملاک اقدامات بعدی قرار گیرد.
۱. تمهید شرایط حفاظت از اراضی مابین محدوده مدنظر با اراضی محدوده شهری
۲. تحقق پذیری سکونتگاه مذکور خصوصا از جهت سرانههای خدماتی
۳. انتفاع حداکثری جامعه محلی از توسعه مذکور
۴. پاسخگوئی حداکثری به نیاز تامین زمین طرحهای حمایتی دولت
۵. تقویت نقش ملایر در هماهنگی با احکام طرحهای فرادست
