شناسهٔ خبر: 21906 - سرویس جاده‌ای

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد:

تصویب محورهای اصلی طرح جامع حمل و نقل در شورای عالی هماهنگی ترابری/ پیگیری تأمین منابع مالی طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و ریلی

امیر امینی معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به جلسات خود با سازمان بهینه‌سازی مصرف انرژی گفت: پیگیر هستیم تا منابع مالی طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و ریلی را فراهم و بدین ترتیب بخش خصوصی را به گرفتن تسهیلات برای توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی و جاده‌ای ترغیب کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ امیر امینی اظهار کرد: دو حوزه حمل و نقل جاده‌ای و ریلی از محورهای بسیار مهم اقتصاد مقاومتی هستند که در این زمینه در حال انجام اقدامات خوبی با مشارکت وزارت نفت هستیم و جلساتی را هفته‌ گذشته با دکتر وکیلی در سازمان بهینه‌سازی مصرف انرژی برگزار کردیم.

وی افزود: به زودی شاهد این خواهیم بود که با بسترهای فراهم شده از محل بند "ب" ماده ۱۲ قانون تولیدات رقابت‌پذیر از محل صرفه‌جویی سوخت، منابع مالی طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و ریلی را فراهم و بدین ترتیب بتوانیم بخش خصوصی را به گرفتن تسهیلات برای توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی و جاده‌ای ترغیب کنیم.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی به ایسنا گفت: باید بتوانیم بخش اعظم ناوگان حمل ونقل جاده‌ای و ریلی فرسوده را با یارانه تسهیلات، نوسازی کنیم که این اقدام در کاهش مصرف سوخت و ارتقای ایمنی بسیار موثر خواهد بود.

امینی هم‌چنین درخصوص آخرین وضعیت طرح جامع حمل و نقل اظهار کرد: محورهای اصلی طرح جامع حمل و نقل در شورای عالی هماهنگی ترابری به تصویب رسیده و احتمالا تا بهمن ماه سال جاری منتشر خواهد شد. هم‌چنین بخش‌های قابل انتشار طرح جامع حمل و نقل قدیمی که در حال اصلاح مدلش‌های آن هستیم تا آخر خردادماه به اطلاع خواهد رسید.

وی گفت: ما به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده داده‌های مکانی در "همایش ملی ژئوماتیک" شرکت کردیم و به تشریح پنج محور اقتصاد مقاومتی پرداختیم. هم‌چنین اقداماتی که وزارت راه و شهرسازی در حوزه توسعه بسترهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای تولید داده‌های مکانی و مدیریت داده‌های مکانی داشت را در آن‌جا ارایه کردیم.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: ضعف‌های سامانه‌های نرم‌افزاری، آفت‌های مدیریتی و آفت‌های کارشناسی در حوزه حمل و نقل بررسی شد که مهم‌ترین مساله ارایه آزادی عمل به دستگاه‌های اجرایی و بسترهای تبادل داده‌های مکانی بین مردم و مسوولین بود./