به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(آذربایجان غربی) ارسلان شکری، مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای آذربایجان غربی گفت: این طرح به دستور استاندار آذربایجان غربی و با پیگیریهای مستمر این اداره کل، با هدف روانسازی ترافیک، کاهش تصادفات زنجیرهای و حذف موانع غیراصلی از مسیرهای پرتردد اجرا میشود.
وی افزود: همزمان با حذف سرعتگیرها، تعداد تابلوهای هشداردهنده، علائم افقی و عمودی در نقاط حادثهخیز و تقاطعها افزایش مییابد و به رانندگان تاکید می شود برای پیشگیری از هرگونه خطر، حتماً به تابلوهای نصبشده توجه کامل داشته باشند و سرعت مطمئنه را رعایت کنند.
شکری در ادامه تأکید کرد: حذف سرعتگیرها به معنای کاهش ایمنی نیست؛ بلکه رویکرد ما تغییر از کنترل فیزیکی به کنترل هوشمند و فرهنگمحور است بعبارتی تابلو و علائم ایمنی زبان راه با کاربران جاده ای است و راهنمایی ها و هشدارهای لازم برای تردد ایمن را بیان می کند.
