به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران، نشست بررسی نحوه اتصال ریلی سایتهای گروه صنعتی کاوه در استانهای آذربایجان شرقی و فارس به شبکه سراسری راهآهن، با حضور معاون فنی و زیربنایی راهآهن و مدیران ذیربط برگزار شد. این نشست با حضور سیدمصطفی داودی معاون فنی و زیربنایی راهآهن، احسان افضلی مجری طرح پروژههای خطوط صنعتی و تجاری، زارع معاون فنی راهآهن فارس، عسگریان رئیس هلدینگ گروه صنعتی کاوه و جمعی از مدیران شرکتهای تابعه این هلدینگ، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۵ در دفتر معاونت فنی و زیربنایی راهآهن تشکیل شد.
در این جلسه، نحوه اتصال سایتهای فیروزه و مراغه شرکت کربنات سدیم کاوه به شبکه سراسری ریلی کشور مورد بررسی فنی و اجرایی قرار گرفت و راهکارهای تسریع در فرآیند طراحی و اجرا بحث و تبادل نظر شد.
معاون فنی و زیربنایی راه آهن در این نشست با تأکید بر رسالت راهآهن در حوزه جابهجایی بار و مسافر، توسعه اتصال ریلی مراکز صنعتی و تجاری را از اولویتهای راهبردی این شرکت و از تکالیف مهم برنامه هفتم پیشرفت کشور برشمرد و گفت: اجرای این طرحها در راستای توسعه خطوط ریلی و تقویت زیرساختهای مناطق آذربایجان و فارس و با هدف افزایش سهم حملونقل ریلی در جابجایی بار دنبال میشود.
وی با اشاره به مزایای حملونقل ریلی از جمله صرفهجویی در مصرف سوخت، کاهش آلایندگیهای زیستمحیطی و کاهش تصادفات و ترافیک جادهای افزود: اتصال مستقیم مراکز صنعتی به شبکه ریلی، گامی مؤثر در مسیر توسعه پایدار منطقهای و تحقق هدفگذاری برنامه هفتم توسعه برای افزایش سهم حملونقل ریلی به ۳۰ درصد از کل حمل بار کشور خواهد بود.
در پایان این نشست، توافقات لازم برای ادامه فرآیند اجرایی اتصال ریلی کارخانجات مذکور به شبکه سراسری راهآهن اتخاذ شد.
