شناسهٔ خبر: 219422 - سرویس استان‌ها

تشریح برنامه های گرامیداشت روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در خراسان جنوبی

خراسان جنوبی جلال زاده .jpg در آستانه روز ملی ایمنی حمل‌ونقل (۷ اردیبهشت) مجموعه‌ای از برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و اجرایی با هدف ارتقای ایمنی ترافیک و افزایش حساسیت عمومی نسبت به حفظ جان انسان‌ها در جاده‌ها، در سطح استان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، اسداله جلال‌زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت روز ملی ایمنی حمل‌ونقل بیان کرد: در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ ایمنی و توجه به مسئولیت اجتماعی در حوزه حمل‌ونقل، اقداماتی توسط این اداره‌کل با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود: در این روز تیم‌های کنترل و نظارت با لباس فرم در محل پاسگاه‌های پلیس‌راه مستقر خواهند شد و با همکاری پلیس راه استان، طرح‌های مشترک کنترل و نظارت جاده‌ای در مبادی ورودی و به صورت دروازه‌ای اجرا می‌شود تا وضعیت تردد ناوگان حمل‌ونقل عمومی و ایمنی خودروها به صورت میدانی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

به گفته وی، گشت‌های راهداری و ترابری با چراغ‌گردان روشن در طول محورهای اصلی و در مبادی ورودی شهرستان‌ها مستقر شده و ضمن نمایش نمادین حضور میدانی، آماده ارائه خدمات اضطراری خواهند بود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: در حوزه فرهنگی، هماهنگی لازم به منظور پخش ویژه‌برنامه و گزارش‌های خبری از فعالیت‌ها، انتشار محتوای آموزشی و هشدارهای ایمنی در رسانه‌های استانی و فضای مجازی و همچنین اطلاع‌رسانی از تریبون‌های نماز جمعه و مساجد بزرگ انجام می شود.

جلال زاده تصریح کرد: همچنین در تعامل نزدیک با تشکل‌های صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر و کالا، مقرر شده در روز ملی ایمنی، مدیران فنی شرکت‌ها نسبت به تشدید کنترل تجهیزات ایمنی ناوگان عمومی اقدام کنند.

وی در تشریح دیگر برنامه‌ها افزود: اجرای مانور نمادین «روز بدون حادثه» با حضور تمامی دستگاه‌های امدادی به میزبانی ادارات راهداری شهرستان‌ها و برگزاری جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان از دیگر برنامه‌های مهم این روز خواهد بود. علاوه بر آن، اعضای کمیسیون ایمنی راه‌ها با مجروحان و خانواده‌های بازماندگان حوادث ترافیکی دیدار خواهند کرد تا اهمیت توجه به فرهنگ ایمنی و پیشگیری از حوادث بیش از پیش مورد تاکید قرار گیرد.

در پایان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اضافه کرد: برای گرامیداشت این روز، درج پیام «۷ اردیبهشت، روز ملی ایمنی حمل‌ونقل گرامی باد» در سربرگ مکاتبات اداری و ارسال پیامک اطلاع‌رسانی به رانندگان ناوگان عمومی جاده‌ای استان نیز در دستور کار قرار گرفته است.  

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی از اجرای این برنامه‌ها، یادآوری مسئولیت مشترک همه شهروندان در حفظ ایمنی جاده‌ها و ارج نهادن به تلاش‌های شبانه‌روزی فعالان حوزه راهداری و حمل‌ونقل است.