شناسهٔ خبر: 219642 - سرویس ریلی

تأکید معاون مسافری راه‌آهن بر ارتقای کیفیت خدمات

جلسه نشست صمیمی معاون مسافری راه‌آهن با رؤسای قطارهای مسافری به مناسبت گرامیداشت هفته ایمنی حمل ونقل، برگزار و بر ارتقای کیفیت خدمات و افزایش رضایتمندی مسافران تأکید شد.

به  گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در این نشست که با هدف بررسی برنامه‌های آتی حوزه مسافری و تقدیر از عملکرد رؤسای قطار در جنگ رمضان و روزهای پرتردد نوروز برگزار شد، گزارشی از اهم اقدامات انجام‌شده توسط اداره کل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری در دوره‌های جنگ تحمیلی سوم و نوروز ۱۴۰۵ ارائه شد. این گزارش شامل تشریح فعالیت‌های عملیاتی، برنامه‌ریزی‌های فنی، چالش‌های پیش‌رو و دستاوردهای حاصله در این ایام بود.

غلامحسین کریمی معاون مسافری راه‌آهن، ضمن قدردانی از تلاش‌های مستمر رؤسای قطار در ایام جنگ تحمیلی سوم و نوروز ۱۴۰۵، بر نقش حیاتی آنان در حفظ نظم، ایمنی و کیفیت سفرهای ریلی تأکید کرد. 

وی با بیان اینکه رؤسای قطار خط مقدم ارائه خدمات به مسافران هستند، گفت: بخش قابل توجهی از تجربه مثبت سفر مسافران به عملکرد حرفه‌ای و تعامل سازنده رؤسای قطار وابسته است.

کریمی با اشاره به نقش راه‌آهن در شرایط مختلف کشور به ویژه جنگ تحمیلی سوم گفت: حمل‌ونقل ریلی به عنوان یکی از امن‌ترین و مطمئن‌ترین شیوه‌های جابجایی، نقش مهمی در خدمت‌رسانی به مردم و پشتیبانی از کشور ایفا کرد و نقش راه‌آهن بیش از گذشته آشکار شد. در این میان، رؤسای قطار، با مدیریت آرام، دقیق و مسئولانه خود، نقش بسیار مهمی در حفظ اعتماد و آرامش مسافران ایفا کرده و این موضوع ارزش کار آنها را دوچندان می‌کند.

معاون مسافری راه‌آهن در ادامه، برنامه‌های آتی معاونت در زمینه بهبود عملکرد، توسعه آموزش‌های تخصصی و ارتقای سطح خدمات مسافری را تشریح و با اشاره به ضرورت ارتقای استانداردهای خدمات‌رسانی، خاطرنشان کرد: افزایش رضایتمندی مسافران و بهبود مستمر فرآیندهای عملیاتی، محور اصلی برنامه‌های معاونت مسافری در فصل جدید سفرها خواهد بود.

در پایان این نشست، پس از طرح پرسش‌ها و تبادل نظر درباره مسائل مرتبط با قطارهای مسافری، به ۶۵ نفر از رؤسای قطار که نقش فعالی در دوران جنگ رمضان داشتند، هدایایی به رسم تقدیر و یادبود اهدا شد.