به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ علی نورزاد مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: از تمام ظرفیت مشاوران، پیمانکاران و سرمایهگذاران داخلی برای ساخت این آزادراه استفاده میکنیم. به طور قطع شرکتها و سرمایهگذاران داخلی در اولویت قرار دارند.
وی با بیان اینکه آزادره تهران- شمال یکی از پروژههایی است که سیاستهای اقتصاد مقاومتی در آن اجرایی و عملیاتی شده اظهار کرد: اولویت دولت استفاده از توان داخل است و در دولت تدبیر پیمانکاران داخلی وارد پروژه آزادراه تهران- شمال شدند و در حال حاضر در این پروژه ۷ پیمانکار داخلی مشغول به کار هستند و بخشی از اقدامات مطالعاتی در این پروژه را هم مشاوران داخلی انجام میدهند.
معاون وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر اینکه مشکل ما در ساخت و تکمیل پروژه آزادراه تهران- شمال تامین اعتبارات است، ادامه داد: در شرکتهای داخلی پتانسیلهای فنی و مهندسی برای ساخت آزادراه شمال وجود دارد و در این زمینه هیچ مشکلی نداریم و به همین دلیل هم در دو سال گذشته ۷ پیمانکار و دو مشاور داخلی به پروژه اضافه شدند اما در حال حاضر مهمترین مانع تکمیل این پروژه منابع مالی و اعتبارات است.
وی افزود: استفاده از این تعداد شرکت داخلی در پروژههای عمرانی سابقه نداشت و دولت با اعتماد به توان داخل از این پتانسیل فنی و مهندسی در آزادراه تهران- شمال استفاده میکند.
نورزاد گفت: برای رفع مشکل تامین اعتبارات در بخش آزادراهی سیاست وزارت راه و شهرسازی این است که شرکتهایی وارد سرمایهگذاری شوند که حداقل ۶۰ درصد از هزینه ساخت پروژه را بتوانند تامین کنند.
نورزاد با تاکید بر اینکه از ورود پیمانکاران و مشاوران داخلی به این پروژه استقبال می کنیم، گفت: هر شرکت داخلی را که توان تامین مالی حداقل ۶۰ درصدی پروژههای آزادراهی از جمله آزادراه تهران- شمال را داشته باشد، در اولویت قرار میدهیم.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تاکید کرد: قرارگاه خاتم الانبیا هم در صورت تامین مالی حداقل ۶۰ درصدی هزینه ساخت آزادراه تهران- شمال میتواند وارد این پروژه شود.
به گزارش ایلنا؛ چند روز گذشته قرارگاه خاتم الانبیا برای ساخت آزادراه تهران- شمال با تامین مالی ۴۰ درصدی اعلام آمادگی کرده بود. در حالی که فرمانده قرارگاه خاتمالانبیاء گفته است که مصوبه دولت قبل درباره حضور قرارگاه خاتمالانبیاء در آزادراه تهران - شمال هنوز مانده است، این مصوبه و مجوز انعقاد قرارداد واگذاری قطعه دو و سه این پروژه به قرارگاه سازندگی قرارگاه خاتم الانبیا با دستور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به دلیل عدم مراعات قانون برگزاری مناقصات در دولت قبل لغو شد./