به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، ابراهیم عبدالهی مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای سیستان و بلوچستان بااشاره به رشد ۲۰۴ درصدی ترانزیت کالا از پایانههای مرزی جنوب استان در سال ۱۴۰۴، گفت: طی این مدت ۲۰ هزار و ۸۳۸ تن انواع کالای ترانزیتی از طریق پایانههای جنوب استان جابهجا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰۴ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: این میزان ترانزیت توسط ۷۳۷ دستگاه ناوگان حملونقل انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد ۱۸۱ درصدی داشته است.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان با اشاره به اهمیت توسعه ترانزیت در اقتصاد کشور اظهار کرد: با توجه به هدف تعیین شده در برنامه هفتم توسعه مبنی بر افزایش سهم ترانزیت از قلمرو جمهوری اسلامی ایران، این اداره کل با بهرهگیری از ظرفیتهای موجود و برنامهریزی هدفمند در تلاش است سهم قابل توجهی در تحقق این هدف ملی ایفا کند.
عبدالهی همچنین به اقدامات انجام شده برای تقویت زیرساختهای حملونقل در مرزهای جنوب استان اشاره کرد و گفت: توسعه و بهسازی زیرساختها در پایانههای مرزی جنوب استان، تسهیل فرآیندهای حملونقلی، ارتقای خدمات به ناوگان و رانندگان و افزایش ظرفیتهای لجستیکی از جمله اقداماتی است که به منظور تقویت جایگاه ترانزیتی استان و تسریع در جابهجایی کالا در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان در پایان تأکید کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل موقعیت راهبردی و دسترسی به آبهای اقیانوسی و مرزهای زمینی از ظرفیت ویژهای برای تبدیل شدن به یکی از کانونهای مهم ترانزیت کشور برخوردار است و توسعه زیرساختها و ارتقای خدمات در این حوزه میتواند نقش مهمی در رونق اقتصادی استان و افزایش تعاملات تجاری ایفا کند.
