شناسهٔ خبر: 21979 - سرویس استان‌ها

مدیر معماری و شهرسازی راه و شهرسازی فارس؛

اولین نشست مدیران شهرسازی و معماری گروه ۶ منطقه‌ای کشور در شیراز برگزار شد

نشست اولین نشست مدیران شهرسازی و معماری گروه ۶ منطقه‌ای کشور با موضوع آسیب شناسی نحوه تأمین و توزیع اعتبارات استانی و ملی در طرح‌های توسعه شهری در شیراز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، علی گودرزی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی فارس گفت: پیرو نشست مدیران شهرسازی در وزارت راه و شهرسازی مورخ ۱ول اردیبهشت ماه سال جاری، استان های کشور به ۶ گروه تقسیم شدند و هر گروه مسئول پیگیری یکی از مباحث در حوزه شهرسازی شد.

وی افزود: استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و اداره کل راه و شهرسازی لارستان به عنوان گروه ۶ منطقه‌ای کشور انتخاب شدند.

گودرزی گفت: این گروه مسئول بررسی و پیگیری آسیب شناسی نحوه تامین و توزیع اعتبارات استانی و ملی در طرح‌های توسعه شهری شد.

وی با اشاره به محدود بودن منابع مالی تصریح کرد: در طرح توسعه شهری نباید نگاه سلیقه‌ای وجود داشته باشد و باید چارچوبی در زمینه طرح‌های توسعه شهری با توجه به منابع مالی، در نظر گرفته شود تا آسیبی متوجه نظام شهرسازی نشود.

وی همچنین افزود: در راستای وظایف محوله باید بررسی کنیم و نشان دهیم که کمبود اعتبار چه صدماتی به طرح‌های توسعه شهری وارد می‌کند.

شایان ذکر است در این جلسه مینا صنیعی نژاد معاون مدیرکل دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران جهت ارائه و انعکاس مطالب و مباحث مطرح شده به وزارت راه و شهرسازی حضور داشت.