به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، اسداله جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی گفت: طی فروردین ماه سال جاری بیش از ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تردد بین استانی در محورهای مواصلاتی استان صورت گرفته است که نسبت به دوره مشابه سال قبل شاهد کاهش ۸ درصدی بوده ایم.
وی افزود: از این تعداد بیش از ۳۹۴ هزار و ۵۰۰ تردد بین استانی مربوط به وسایل نقلیه سنگین و بیش از یک میلیون و ۱۳ هزار تردد نیز به وسایل نقلیه سبک تعلق داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی اضافه کرد: براساس پلاک های رویت شده توسط سامانه های پلاک خوان، از مجموع خودروهای وارد شده به استان سهم ۲۱ درصدی از مبدا خراسان رضوی بوده و همچنین استان های خراسان رضوی، اصفهان و تهران بیشترین سهم مقاصد سفر را داشته اند.
جلال زاده ادامه داد: همچنین بیش از ۴۸ هزار وسیله نقلیه معادل ۱۶ درصد از کل وسایل نقلیه غیربومی مشاهده شده بین ۴ تا ۷ روز در استان اقامت داشتند و بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی در استان، در روز ۷ فروردین ماه و معادل ۶۴ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده بوده است.
وی یادآور شد: بیشترین تردد استان در محورهای قاین- بیرجند، سربیشه- بیرجند، بیرجند- خوسف بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در ادامه بیان داشت: طی این مدت بیش از ۱۰ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای استان صورت گرفته و توسط کارشناسان مرکز پاسخ داده شده است.
جلال زاده همچنین با اشاره به اینکه اکیپهای راهداری بهصورت مستمر در کنار سایر نیروهای امدادی مشغول به خدمترسانی در طول راههای استان هستند، ادامه داد: از هموطنان عزیز درخواست میشود جهت حفظ سلامت خود و همراهان، نکات ایمنی سفر با خودروهای شخصی را رعایت و با سرعت مطمئنه در جادهها تردد کنند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین قبل از آغاز سفر برای اطلاع از آخرین وضعیت راهها میتوانند با تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای استان تماس حاصل کنند.
