شناسهٔ خبر: 22002 - سرویس استان‌ها

آغاز عملیات اجرایی آزاد راه رشت – قزوین

جاده عملیات اجرایی آزاد راه رشت – قزوین در محدوده توتکابن به رودبار که از اواسط فرودین ماه به علت نشست زمین در سطح جاده مسدود شده بود، آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی گیلان، محمدرضا نازک کار مدیرساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی افزود که آزاد راه رشت – قزوین در محدوده توتکابن به رودبار از تاریخ ۹۵/۱/۲۰ از باند رفت به علت نشست سطح جاده دچار تخریب شده بود و از ابتدا توسط عوامل راهداری در صدد حفظ و نگهداری سطح آسفالت بودیم که به علت حجم زیاد نشست و وجود یک چشمه زیرزمینی در ارتفاع بیش از ۱۰ متری از سطح آسفالت، منجر به ایجاد دره‌ای به عمق چندین متر شد. این اداره کل الزاما برای حفظ جان مردم و ایمنی تردد، مجبور به انسداد یک باند کامل از مورخ ۹۵/۱/۲۳ شده بود.

نازک کار در ادامه افزود: شرایط جاده به حدی بود که در صورت انجام هرگونه عملیات خاکی، امکان تخریب باند دیگر این آزاد راه متصور می‌شد. از این رو برای حفظ و نگهداری بیشتر این آزادراه مهم و عدم انسداد کامل آن با استفاده از مشاور ذی‌صلاح و با مطالعات ژئوتکنیک منطقه و خاک، طراحی لازم جهت پایداری و تثبیت بخش رانشی از راه و ترانشه مربوط به آن انجام شد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی گیلان در پایان بیان کرد: به یاری خداوند متعال پیش‌بینی می‌شود برای تثبیت نهایی به مدت زمان ۳۵ الی ۴۰ روز نیازمند است. ضمن پوزش از مردم به ویژه همشهریان عزیز که حفظ جان بهره‌برداران از راه‌ها از مهم‌ترین رسالت این اداره کل است، امیدواریم بتوانیم شرایط مناسب و بدون دغدغه‌ای را برای عبور و مرور در این خط فراهم نمائیم.