به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، در نشست عبدالرضا گلپایگانی معاون وزیر راه و شهرسازی با احد بیوته، نماینده مردم شریف شهرهای اردبیل، سرعین، نمین و نیر در مجلس شورای اسلامی،، مهمترین موضوعات مرتبط با سرمایهگذاری و مشارکت در شهرستان اردبیل مورد بررسی قرار گرفت و طرفین به تبادل نظر در خصوص ظرفیتهای موجود برای جذب سرمایهگذاران بخش خصوصی پرداختند. بررسی توانمندیهای اقتصادی، موقعیتهای ویژه جغرافیایی، گردشگری و شهری اردبیل و نقش آنها در رونق اقتصادی منطقه از محورهای اصلی این گفتگو بود.
همچنین در این دیدار، پلاکها و اراضی دارای قابلیت سرمایهگذاری در سطح شهرستان اردبیل شناسایی و بررسی شد و راهکارهای استفاده بهینه از این ظرفیتها در قالب پروژههای بازآفرینی شهری، نوسازی بافتهای فرسوده و اجرای طرحهای مشارکتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
معرفی سرمایهگذاران بالقوه، بررسی مدلهای مشارکت دولتی ـ خصوصی، تسهیل فرایندهای اداری و قانونی و ایجاد بسترهای لازم برای افزایش جذابیت سرمایهگذاری در اردبیل از دیگر محورهای مطرحشده در این نشست بود. دو طرف بر ضرورت هماهنگی بین دستگاههای اجرایی، مدیریت شهری و نمایندگان مردم برای تحقق اهداف توسعهای و تسریع در اجرای پروژهها تأکید کردند.
گلپایگانی در این دیدار با اشاره به مأموریت شرکت بازآفرینی شهری ایران، بر حمایت این شرکت از پروژههای سرمایهگذاری هدفمند و مبتنی بر نیازهای محلی تأکید کرد و آمادگی این مجموعه را برای همکاری در اجرای طرحهای مؤثر و پایدار در شهرستان اردبیل اعلام کرد.
احد بیوته نیز با تأکید بر ظرفیتهای قابل توجه شهرستان اردبیل در حوزههای مختلف، خواستار تعامل بیشتر و تسریع در شناسایی فرصتهای سرمایهگذاری و هدایت سرمایهها به سمت پروژههایی شد که منجر به اشتغالزایی، ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و توسعه متوازن منطقهای شود و در این زمینه قول مساعدت ویژه داد.
